استقبال اتحادیه اروپا از پیوستن اوکراین به این اتحادیه

اوکراین نه هفته‌ها که ماه‌‎هاست درگیر جنگ با روسیه است، در خاک خودش، در شرق این کشور!

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید بحث اعطای عضویت اوکراین و مولداوی به اتحادیه اروپا جریان دارد و این اتحادیه به حمایت به این کشورها ادامه می‌دهد، جوزف بورل؛ گفت:

“این یک پیام قدرتمند است، نه تنها برای اوکراین، مولداوی و گرجستان بلکه، فراتر از همه مرزهای‌ما، این نشانه حمایت قاطعانه ما از این کشورهاست و اتحادیه اروپا عزم راسخ به درخواست آنان نشان خواهد داد. “

تلاش‌ها برای پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا با استقبال وزیر خارجه آلمان و رییس جمهور امریکا نیز مواجه شده است. جو بایدن گفته، پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا محتمل است، جو بایدن افزود:

“فکر می‌کنم این احتمال بسیار زیاد است که اوکراین به اتحادیه اروپا بپیوندد.”

اینکه اوکراین جنگ‌زده چه زمانی به اتحادیه اروپا و ناتو خواهد پیوست، پاسخ روشن نیست!

این طرف اوکراین همچنان در آتش جنگ می‌سوزد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نیز از تشدید حملات روسیه در هفته‌های آینده در شرق اوکراین هشدار می‌دهد، ولودیمیر زلنسکی می‌افزاید، “ما با مشکل ترین جنگ در شرق اوکراین مواجه استیم، ولی ما در آنجا مردان و زنان قوی داریم، آنان به عملکرد اشغالگران پاسخ می‌دهند.”

با اینحال والی لوهانسک گفته، وضعیت در مناطق شرقی بی نهایت دشوار است زیرا بخش زیادی از منطقه سیویرو دونتسک به کنترول نیروهای روسیه درآمده تنها یک بخش کوچکی از مناطق نزدیک فابریکه کیمیاویی در اختیار سربازان اوکراین قرار دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *