دستور رئیس جمهور ایران برای کمک به زلزله‌ زدگان در افغانستان

بدنبال زمین لرزه شدید در ولایات پکتیکا و خوست و وارد شدن تلفات و خسارات زیاد ناشی از آن، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران دستور کمک به این زلزله شدگان را صادر کرد.

رئیس‌جمهور ایران تاکید کرد که مردم افغانستان در این رویداد بسیاری داغدار شده‌اند و باید مساعدت‌های لازم به مردم زلزله زده افغانستان صورت بگیرد.

اولین کاروان از کمک‌های اولیه و نیروهای امدادگر هلال احمر ایران برای کمک به زلزله‌زدگان دیروز وارد فرودگاه خوست شد.

درهمین حال، سخنگوی سازمان ملل متحد می‌گوید که تیم‌های کمکی این سازمان برای کمک به زلزله زده‌گان وارد خوست و پکتیکا شدند و با مسوولان این دو ولایت در حال هماهنگی هستند، استفان دوجاریک؛ سخنگوی سازمان ملل متحد گفت:  

“کمک‌های اولیه ما که شامل سرپناه اضطراری، مواد غذایی و بسته‌های خدمات صحی می‌شود برای حدود چهار هزار نفر به محل ارسال شده است.”

از سویی دیگر سازمان ملل متحد هشدار می‌دهد که اگر اقدامات بیشتر در زمینه درمان زخمیان روی دست گرفته نشود، شمار تلفات افزایش خواهد یافت.

کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، زلزله در ولایت های جنوب شرق را فاجعه دانسته و گفته که در این وضعیت دشوار، در کنار افغان ها می‌ایستند و از تمام امکانات برای کمک با زلزله زده ها کار می‌گیرند.

با این حال، مقام‌های حکومت گفته‌اند که عملیات جستجو و نجات در مناطق زلزله زده تقریباً تکمیل شده و تلاش‌ها اکنون روی کمک‌رسانی متمرکز است.

با گذشت سه روز از وقوع این رویداد، تا حالا آمار نهایی و دقیق تلفات این زمین لرزه مشخص نشده و آمارهای متفاوتی در این‌باره اعلام شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *