سفر جوزف بورل به تهران و تاکید او به از سرگیری مذاکرات برجام

نخستین سفر جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از رویکار آمدن دولت ابراهیم رئیسی به تهران، هدف از این سفر شکستاندن بن‌بست مذاکرات وین گفته شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از ورودش به تهران و ساعت‌ها گفتگو با حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران، اینجا در نشست خبری مشترک ظاهر شد.

بورل گفتگو با مقام‌های ایرانی را سازنده توصیف کرد و گفت همه‌ طرف‌ها باید به برجام باز گردد، جوزف بورل گفت:

“پس از سفر من مذاکرات وین آغاز می‌شود و تیم من هم آنجا خواهد بود، رسیدن به توافق برای جهان مهم  است زیرا ما از ماه فبروری بدین سو در دنیای دیگری زندگی می‌کنیم، عملیات روسیه بر اوکراین آغاز شده و اگر در چنین شرایط ما به توافقی دست یابیم بسار مهم است.”

حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران هم می‌گوید، در مورد از سرگیری مذاکرات و رفع تحریم‌ها با آقای بورل مفصل صحبت کرده است. او گفت، برای ازسرگیری مذاکرات و حل نقاط اختلافی امادگی دارد اما تاکید کرد، ایران خواهان تامین منافع اقتصادی‌اش مطابق به توافق سال ۲۰۱۵ میلادی است، حسین امیرعبداللهیان افزود:

همزمان با سفر آقای بورل به تهران، فرانسه از ایران خواسته که از این سفر در راستای دستیابی به توافق هسته‌ای استفاده کند. درسویی دیگر وانگ‌یی وزیر خارجه چین نیز در تماس تلفنی با وزیرخارجه ایران به مسوولیت پذیری امریکا در قبال برجام تاکید کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *