تعهد گروه جی هفت برای مقابله با طرح اقتصادی چین

رهبران ۷ کشور اقتصاد برتر جهان یا جی هفت، روز یکشنبه برای شرکت در این نشست وارد آلمان شدند.

اعضای گروه جی ۷ در نخستین روز نشست شان در جنگ اقتصادی با چین گام برداشتند. آنان تعهد کردند که ۶۰۰ میلیارد دالر را در ۵ سال آینده درکشورهای کم درآمد و درحال توسعه در جهان سرمایه گذاری کنند.

شبیه طرحی اقتصادی که چین در سال ۲۰۱۳ میلادی تحت نام یک کمربند – یک راه به هزینه یک تریلیون دالر در ۱۰۰ کشور جهان راه اندازی کرده بود.

حالا رهبران جی ۷ در مقابله با این طرح اقتصادی چین، به طرح تحت نام شراکت برای زیربنا‌ها و سرمایه گذاری جهانی اقدام کرده‌اند.

جوبایدن ریس جمهورامریکا از اختصاص دادن ۲۰۰ میلیارد دالر به این پروژه ها در ۵ سال آینده خبر داد، جو بایدن گفت:

“می‌خواهم واضح بگویم، این یک کمک و خیرات نیست، این سرمایه گذاری است که برای همه بازدهی خواهد داشت.”

مسوولان کشورهای اروپایی نیز گفته ۳۰۰ میلیارد یورو را در ۵ سال آینده به این پروژه‌ها بسیج می کنند.

شارل میشل رئیس شوراهای اتحادیه اروپا می‌گوید این اتحادیه نقش بیشتری را بازی خواهد کرد، رئیس شورا‌های اتحادیه اروپا افزود:

“درقبال رشد برنامه‌ها و خدمات انرژی، تکنالوژی و ترانسپورت، ما شدیدا درگیر و درحال فعالیت هستیم، با هماهنگی و همکاری هم می‌توانیم تغییر ایجاد کنیم و سرمایه گذاری کنیم.”

جاستن ترودو، نخست وزیر کانادا نیز گفته از تمامی منابع حکومتی و خصوصی برای مدیریت این پروژه استفاده می‌کند، جاستین ترودو می‌افزاید:

“برای رشد و تغییر کشورها باید متحدانه عمل کنیم، این کار به تنهایی نتیجه بخش نخواهد بود. همه باهم برای محدود ساختن و کاهش خطرات و تهدیدات کار نمائیم و از سکتورهای خصوص حمایت شود.”

براساس این طرح ۶۰۰ میلیارد دالر در ۵ سال آینده در پروژه‌های از قبیل ساخت زیربنای تولید انرژی خورشیدی، گسترش کابل‌های مخابراتی زیردریایی برای فراهم کردن انترنت، ساخت شفاخانه‌ها، تولید واکسین و کمک نقدی به صندوق جهانی مراقبت از کودکان سرمایه گذاری و به مصرف خواهد رسید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *