تلاش‌ها برای فراهم شدن زمینه صادرات میوه‌های تازه از قندهار به پاکستان

مسئولین اتاق تجارت و بازرگانان ولایت قندهار می‌گویند، در صحبت‌ با طرف پاکستانی، مقدمات صادرات میوه تازه از قندهار به پاکستان فراهم شده است.

این درحالی است که باغداران همچنان نگرانند، که مثل سال‌های گذشته، مسدود ماندن گذرگاه سپین بولدک برای آنان ضرر مالی و فاسد شدن میوه‌های تازه‌شان را به‌همراه نداشته باشد.

تابستان از راه رسیده و این فصل برداشت انگور از تاکستان‌ها است. باغداران می‌گویند، فکر می‌کردند که امسال، سال پر محصولی خواهد بود، اما خشکسالی قضیه را بگونه دیگر رقم زد.

گفتند، حالا اگر در بخش ترانزیت و صادرات با مشکل روبرو نشوند هزینه‌های شان تامین خواهد شد، اما درغیر آن زیان می‌کنند.

از سوی‌‎هم، بازرگانان می‌گویند صادرات میوه تازه از قندهار به زودی به پاکستان آغاز خواهد شد. به گفته آنان، مسئولین محلی و قونسلگری پاکستان به آنان وعده‌های برای رفع مشکلات ترانزیتی داده‌اند.

مسئولین اتاق تجارت و سرمایه گذاری قندهار نیز می‌گویند، مقام‌های پاکستانی وعده سپردند تا مرز سپین بولدک را برای بازرگانان جنوب کشور باز نگهداشته و در بخش ترانزیت سهولت‌های لازم را فراهم کنند.

با اینهمه، بیشترین میزان میوه‌های تازه قندهار به پاکستان صادر می‌شود. اما در گذشته بارها بازرگانان کشور به دلیل مسدود بودن گذرگاه سپین بولدک با مشکلات زیادی روبرو بوده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *