آغاز مذاکرات برای احیای توافقنامه برجام در دوحه قطر

آغاز مذاکرات میان ایران، کشورهای اروپایی و امریکا در دوحه قطر!

امریکا اما در این مذاکرات به گونه غیرمستقیم حضور دارد. انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا نیز در این مذاکرات نقش رابط میان ایران و امریکا را بازی می کند.

همزمان با آغاز مذاکرات ایران با قدرت های جهانی در قطر، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران در دیدار با مسوولان قوه قضایی این کشور می گوید، دشمنان ایران بارها به شکست انقلاب امیدوار شده اما این محاسبه آنان به ناکامی انجامیده است.

ایران پیش از این بارها امریکا را به عدم صداقت در بحث برجام متهم کرده بود. حالا وزیر خارجه ایران می گوید، مذاکرات برای رفع تحریم‌ها با طرف مقابل با جدیت ادامه می دهند. مذاکراتی که به گفته حسین امیر عبداللهیان قرار نیست ایران در آن، زره‌ای از منافع اش عقب‌نشینی کند و اگر جانب امریکا این بار واقع‌بینانه گام بر دارد، احتمال نهایی کردن این توافق در دوحه وجود دارد.

از سویی هم، جوزف بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درتویتی از حضور هیئتش در دوحه خبرداده و گفته هدف از این گفت‌وگوها بازگشت به اجرای کامل برجام است.

درهمین حال گروه جی ۷ در پایان اجلاس این گروه در آلمان با صدور قطعنامه‌ای در مورد اینکه ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد تاکید کرده و دیپلماسی را بهترین گزینه برای جلوگیری ایران از دست یافتن به سلاح هسته‌ای عنوان کرده اند.

وزارت خارجه ایران اما در واکنش تندی، این قطعنامه علیه ایران را محکوم کرده وآن را ناعادلانه و یک جانبه خوانده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *