تاکید وزیر خارجه ایران برای مبارزه علیه تهدیدات رژیم اسرائیل در منطقه

وزیر خارجه ایران روز شنبه وارد دمشق پایتخت سوریه شد و با مقام‌های سوری از جمله با بشاراسد، رییس جمهور سوریه دیدار و پیرامون مسایل منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگوکرد.

هدف این سفر اما بحث و تبال نظر پیرامون مسایل منطقوی و بین المللی از جمله نگرانی های ترکیه از خاک سوریه و تلاش نا امن ساختن سوریه ازسوی رژیم اسرائیل گفته شده است.

عبداللهیان با اشاره به تلاش‌های رژیم اسرائیل در رابطه به نا امن کردن سوریه و منطقه گفت، سوریه در خط نخست مبارزه با صهیونست ها قرار دارد، اما ایران نیز به مبارزه اش در برابر تهدیدات این رژیم در منطقه می ایستد.

وزیر خارجه ایران در مورد تنش پیش آمده میان ترکیه و سوریه نیز گفت، نگرانی امنیتی ترکیه را در مرز با سوریه درک می‌کند اما مخالف هرنوع راه اندازی عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه است.

به گفته عبداللهیان، اقدام نظامی در سوریه به نا امنی بیشتر دامن زده  و وضعیت را پیچیده تر می سازد.

وزیر خارجه ایران افزود، در سفر اخیرش به ترکیه با مقام‌های ترکی دراین خصوص صحبت کرده و ترکیه نیز حاضراست که این مشکل از راه گفت‌وگو حل شود.

وزیر خارجه ایران تاکید نمود، کشورش حاضراست برای رفع تنش میان سوریه وترکیه پادرمیانی کند.

ترکیه با کُردهای شمال سوریه سالهاست که مشکل دارد و اخیرا رجب طیب  اردوغان رییس جمهور ترکیه گفت، احتمالا برای سرکوب آنان به عملیات نظامی در خاک سوریه اقدام کند.

آن طرف، بشاراسد، رئیس‌جمهور نیز اعلام کرد که در حد توان از مردم سوریه دفاع می کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *