پیام آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران به حجاج بیت‌الله شریف

آیت الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در پیامی به حجاج بیت‌الله شریف بر وحدت مسلمان تاکید کرد.

رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت: وحدت مسلمانان یکی از دو پایه‌ اساسی حج است که چون با ذکر و معنویّت همراه شود، امّت اسلامی را به اوج عزّت و سعادت می‌ر‌ساند.

آیت الله خامنه‌ای در این پیام گفته که دشمنان ملّت‌های مسلمان، کوشش انبوهی را برای سست کردن وحدت و معنویّت، در میان ملّت‌های مسلمان به کار گرفته‌اند.

ایشان افزود: قدرت‌های استکباری و بیش از همه امریکا، از وحدت، مقاومت و حاکمیّت سیاسی اسلام نگران‌اند و همه‌ی امکانات خود را در رویارویی با آن به کار می‌برند که تلاش شان ناکام مانده است. در پیام رهبر جمهوری اسلامی ایران آمده است:

” تلاش‌ها در بیشتر موارد ناکام مانده و غرب مستکبر در منطقه‌ حسّاس ما و اخیراً در همه‌ی جهان روزبه‌روز ضعیف‌تر شده است. پریشانی و ناکامی امریکا و همدست جنایتکار او یعنی رژیم غاصب در منطقه را می‌توان در صحنه‌ حوادث فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان به وضوح تماشا کرد.”

درهمین حال، حجاج ایرانی با شرکت در مراسم برائت از مشرکین، در قطعنامه‌ای پنج ماده‌ای، هر گونه تلاش کشورها برای عادی‌سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

در این قطعنامه که در صحرای عرفات قرائت شد، آمده که ما حجاج بیت‌الله شریف از سیاست‌های امریکا و رژیم صهیونیستی مبنی بر ایجاد تفرقه مین مسلمانان اعلام انزجار نموده و بر اهمیت وحدت جهان اسلام حول محور قرآن کریم و آرزوهای پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله وسلم) تأکید می‌نمائیم.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *