کشته شدن ۱۰۰ نیروی اوکراینی و نابود شدن مهمات امریکایی در حمله روسیه

حمله مرگبار موشکی روسیه در یک مرکز مهم در اوکراین، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حملات به یک کارخانه سرامیک در شهر اسلاویانسک، بیش از ۱۰۰ نیروی اوکراینی کشته شدند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه می‌گوید که نیروهای روس با سلاح‌های بسیار دقیق، پایگاه موقت توپخانه اوکراین و انبار مهمات واقع در کارخانه سرامیک در اسلاویانسک را هدف حمله قرار داد، ایگور کوناشنکوف؛ سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت:

” در این حملات یکصد سرباز اوکراینی کشته و بیش از یکهزار گلوله برای توپ‌های هویتزر M777 ساخت امریکا و حدود ۷۰۰ موشک برای پرتابگر موشک چندگانه گراد منهدم شدند.”

با این حال، با وجود کمک‌های گسترده نظامی به اوکراین؛ کی‌یف، اما به تلفات و فرسودگی ارتش خود در جنگ اوکراین اذعان کرد.

وزیر دفاع اوکراین شامگاه یکشنبه در مصاحبه با نشریه وال استریت ژورنال از تلفات زیاد، فرسودگی شدید و اتمام مهمات ارتش این کشور خبر داد، الکسی رزنیکوف؛ وزیر دفاع اوکراین افزود:

” ما باید یگان‌های خود را ارتقا دهیم، آنها را جایگزین و تعدیل کنیم، زیرا تلفات سنگینی داریم، ما وسایط زرهی بیشتر و سلاح‌های بیشتری از شرکای خود می‌خواهیم.”

وی در ادامه گفته، ما باید برخی مناطق را بازسازی کنیم، استحکامات را به‌روز کنیم و یک استراتژی عملیاتی جدید را برنامه‌ریزی نمائیم.

وزیر دفاع اوکراین همچنین با بیان اینکه سامانه‌های موشکی کوتاه‌برد جاولین و موشک‌های ضد تانک سبک دیگر در فهرست تجهیزات اولویت‌دار نیروهای مسلح اوکراین نیستند، اظهار داشت که کی‌یف اکنون به تاسیسات توپخانه دوربرد نیاز دارد.

چند هفته قبل بود که منابع آلمانی خبر دادند، دولت کی‌یف از برلین درخواست کرده که یکصد دستگاه توپخانه خودکششی از مدل هوویتزر را خریداری کند.

با این حال مدتی بعد نشریه «اشپیگل» به نقل از منابع دولتی آلمان نوشت که برلین به دلیل ترس از استفاده کردن نظامیان اوکراینی از تانک‌ها و توپخانه‌های دوربرد ساخت این کشور برای حمله به خاک روسیه، از ارائه آنها خودداری می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *