کمال خرازی: ایران می‌تواند سلاح اتمی بسازد اما قصد ساختن آنرا ندارد

نگرانی امریکا و متحدانش در مسئله هسته‌ای ایران و خون سردی مقام‌های ایرانی در این مورد. سفر بایدن به منطقه و بی‌قراری رژیم اسرائیل سبب شده، که بار دیگر بحث پیرامون مسائل اتمی ایران در رسانه‌ها مطرح شود.

حالا این مقام‌‌های ایرانی است که می‌گویند، ایران می‌تواند سلاح اتمی بسازد اما تصمیم به این کار ندارد.

کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی ایران در گفتگوی تلویزیونی با الجزیره گفت، ایران توان ساخت سلاح اتمی را دارد اما قصد تولید این سلاح را نه، کمال خرازی؛ رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی ایران گفت:

“بر کسی پوشیده نیست که ما توانایی فنی تولید بمب اتم را داریم ولی تصمیم به ساخت این سلاح نداریم.”

پیش از این نیز رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز بارها یادآور شده بود که این کشور نه بخاطر ترس از امریکا بلکه براساس اعتقاداتی که دارد نمی‌خواهند اقدام به تولید سلاح کشتار جمعی کند.

همزمان با این محمد جواد لاریجانی، دیپلمات و عضو پیشین قوه قضائیه ایران گفته است که ایران مطابق فتوای آیت‌الله خامنه‌ای اجازه ساخت سلاح کشتار جمعی را ندارد و گرنه کسی جلو ایران را در امر ساخت این سلاح گرفته نمی‌تواند.

با اینحال، رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی ایران از توانمندی این کشور در غنی‌سازی یورانیوم تا سطح ۹۰ درصدی یاد کرد، اظهاراتی که به گزارش رسانه‌های ایران لرزه بر اندام رژیم اسرائیل انداخته است، کمال خرازی افزود:

“ما میزان غنی‌سازی یورانیوم را از ۲۰ درصد به ۶۰ درصد رساندیم، اگر بخواهیم به راحتی می‌توانیم آنرا به ۹۰ درصد برسانیم.”

همین دو رز قبل بود که جوبایدن رییس جمهور امریکا در سفرش به خاورمیانه، هشدار داد که اجازه نمی‌دهد ایران به سلاح اتمی دست یابد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *