آمادگی پاکستان برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید برق در افغانستان

دیدار هیات پاکستانی با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه، راشد محمود، معین وزارت انرژی و آب پاکستان در این دیدار گفته، کشورش آماده است تا در بخش تولید برق در داخل افغانستان سرمایه‌گذاری کند. در مقابل، امیرخان متقی به هیات پاکستانی اطمینان داده که آنها آماده است نه‌تنها برای پاکستان، بلکه به تمام کشورهای همسایه و جهان در بخش سرمایه‌گذاری در افغانستان هرگونه تسهیلات را فراهم کنند.

در بخشی از این دیدار همچنان روی گسترش روابط تجاری میان کابل و اسلام‌آباد صحبت شده است. معاون سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید، امیرخان متقی در این گفتگوها روی اهمیت برنامه اقتصاد محور افغانستان صحبت کرده است.

از جانبی دیگر، با افزایش روز افزون فقر و بیکاری در کشور، نگرانی‌ها از خطر فروپاشی اقتصادی نیز بیشتر شده است.

از سویی هم سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌گوید، تلاش‌ها به هدف زمینه‌سازی برای استفاده از سه‌ونیم میلیارد دالر پول مسدوده شدۀ بانک مرکزی افغانستان جریان دارد، ند پرایس؛ سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت:

“هنوز بحث‌ها ادامه دارد، ما در تلاش هستیم تا هرچه زودتر نگرانی‌های مربوط به استفاده از ذخایر مجاز ۳.۵ میلیارد دالری بانک مرکزی افغانستان را برطرف کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که این به سود مردم افغانستان است، نه طالبان”

هرچند بانک مرکزی افغانستان تاکنون به اظهارات تازۀ وزارت خارجه امریکا چیزی نگفته، اما پیش از این، از آغاز گفتگوها با امریکا در مورد آزادسازی پول‌‌های افغانستان استقبال کرده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *