جلسه علمای دین، هیات‌های عزاداری مساجد و مسوولان امنیتی حکومت در مورد مراسم عزاداری

جلسه بزرگی به منظور چگونگی برگزاری مراسم‌های عزاداری در ایام محرم،  در نشستی که علمای دین، مسوولان ارشد امنیتی، مسوولان هیات‌های عزاداری و مسوولان امنیتی مساجد اشتراک داشتند.

آیت‌الله صالحی مدرس رئیس شورای علمای شیعه کشور در این نشست از علما و ائمه مساجد و حسینیه‌های کشور خواست که در مراسم‌های عزاداری پیام و و اهداف قیام  امام حسین (ع) را بگونه درست و با حفظ اصل اخوت اسلامی به مردم بیان کنند.

مولوی نجیب‌الله معاون ریاست عمومی استخبارات نیز در این نشست، قیام حضرت امام حسین (ع) را واقعه غم انگیز دانست که باید همه مسلمان از اهداف و پیام‌های آن الگو و پند بگیرند. این مقام ارشد استخبارات حکومت گفت در تامین امنیت مراسم‌های عزاداری با همکاری مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

مسوولان کمیسیون عالی هماهنگی امنیتی مراسم دینی نیز در این نشست گفتند مراسم‌های عزاداری هر شب در مساجد برگزار می‌شود، اما از گشت و گذار شبانه هیات‌های عزاداری خودداری می‌شود.

در این نشست که علما و نمایندگان هیات‌های عزاداری ۵۴۰ مسجد و حسینیه ولایت کابل اشتراک داشتند، تاکید شد که باید از ایام محرم و عاشورای حسینی پر شورتر از سال‌های گذشته برگزار شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *