تجلیل از سومین سالیاد رحلت ملکوتی معلم افغانستان در شهر اصفهان ایران

از سومین سالیاد رحلت ملکوتی حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) امروز در شهر اصفهان جمهوری اسلامی ایران تجلیل گردید. در این مراسم مردمی که از جانب مهاجرین افغانستانی مقیم شهر اصفهان برگزار گردیده بود، خیل گسترده‌ای از عالمان دینی، اساتید دانشگاه، چهره‌های سیاسی و شماری زیادی از مهاجرین کشورمان و علاقمندان معلم افغانستان از اهل تشیع و اهل تسنن حضور پیدا کرده بودند.

سخنرانان در این مراسم تجلیل و تکریم از فقها و علما را تکریم از مقام خلیفه‌اللهی عنوان کرده و سیره آیت‌الله محسنی (ره) را خط کشی برای سنجش رفتارهای دینی، فرهنگی و سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی ما عنوان کردند.

دراین گردهمایی بزرگ مردمی گفته شد، آکادمیسین کشور یکی از نادر شخصیت‌های جهادی و فقهی جهان اسلام و افغانستان اسلامی بودند که در زمینه اخوت اسلامی و تقریب مذاهب خدمات ارزنده و گرانسنگی را انجام داده اند.

دیگر سخنرانان نیز با تاکید بر فعالیت‌های ارزنده و تاثیر گذار حضرت آیت‌الله العظمی محسنی در جامعه اسلامی افغانستان و جهان اسلام افزودند: از ویژگیهای بارز آکادمیسین کشور دانش محوری، اخوت اسلامی، ملی اندیشی و میانه روی بود که امروزه باید این سیره رفتاری سرمشق و الگوی همه ما قرار بگیرد.

شرکت کنندگان این مراسم مردمی با تاکید بر همپذیری اسلامی و وحدت امت اسلامی یادآوری کردند، فقیه نواندیش و اخوت‌گرای جهان اسلام حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) در طول حیات مبارک‌شان چنان بر این مهم توجه داشتند که در مراسمی در کابل علمای بزرگ کشورهای دیگر، افغانستان را نمونه و الگوی برای وحدت و همپذیری اسلامی عنوان می‌کردند.

به باور شرکت کنندگان امروز باید این سیره رفتاری معلم افغانستان توسط مسئولان حکومتی و جامعه اسلامی ما پیاده شده و از هرگونه نفاق و دو دستگی جلو گیری گردد.

حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) سرانجام پس از عمری مجاهدت و فعالیت‌های بزرگ فقهی و علمی در ۱۴ اسد سال ۱۳۹۸ دار فانی را وداع گفته و به لقاالله پیوست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *