هلمند – تجلیل از سومین سالیاد رحلت ملکوتی حضرت آیت‌الله‌العظمی محسنی (ره)

مراسم ختم قرآن شریف به مناسبت سومین سالیاد معلم افغانستان در مسجد محمدی شهر لشکرگاه ولایت هلمند.

در این مراسم که با حضور علما، متنفذین، دانشجویان و اقشار مختلف جامعه برگزار گردیده بود، پیرامون ابعاد شخصیتی آکادمیسین کشور صحبت شد. سخنرانان در این گردهمایی، فقیه فرزانه آیت‌الله العظمی محسنی (ره) را اسلام شناس متمدنی خواندند که با درک درست از مسائل مهم جهان اسلام توانسته بود وضعیت را در کشور به درستی ترسیم نموده و راهکارهای عقلانی و درستی را ارائه نمایند. 

دراین مراسم گفته شد، معلم افغانستان همانطور که در دوران جهاد با کمونیست‌ها خوش درخشید و جریان تاثیر گذار را در میان مجاهدین به درستی رهبری نمودند، بعد از پیروزی نیز با ایجاد سنگر مهم علمی و فرهنگی به تبیین و گسترش مسائل دینی، علمی و اخوتی پرداختند. 

قشر جوان و تحصیلکرده جامعه اسلامی افغانستان نیز خواهان واکاوی و مطالعات بیشتر پیرامون نظریات و اندیشه‌های آکادمیسین کشور هستند. می‌گویند، باید آثار معظم‌له در میان جوانان توزیع و نسل نوین کشور با این دیدگاه‌ها آشنایی پیدا کنند.

فعالیت‌های تقریبی و اخوتی حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) نیز از مواردی است که دراین مراسم به آن پرداخته شد. شرکت کنندگان تلاش‌های بنیان گذار شورای اخوت اسلامی افغانستان برای تقریب مذاهب را یک امر ضروی خوانده و به ادامه سیره ایشان تاکید کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *