جنجال‌‌ها بر سر استخراج گاز از منطقه مورد منازعه میان لبنان و رژیم اسرائیل

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سلسله صحبت‌های محرمی‌اش در حاضیه بیروت به مذاکرات غیرمستقیم رژیم غاصب صهیونیستی و دولت لبنان بر سر تشخیص مرز دریایی و استفاده از گاز منطقه کاریش از سوی این رژیم پرداخت.

هرچند سال‌هاست که تنش در مورد نقاط مرزی دریایی میان رژیم اسرائیل و دولت لبنان ادامه داشته اما همزمان با این تنش‌ها مذاکرات غیر مستقیم برای تشخیص مرز مشترک نیز درجریان بوده است.

به تازگی وزارت خارجه امریکا اعلام کرده که نماینده‌ را به هدف میانجیگری و تسهیل گفتگوها در زمینه تعیین مرز مشترک آبی به بیروت فرستاده است.

همزمان با این، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان می‌گوید نماینده‌ای در این مذاکرات ندارد اما برخورد حزب‌الله بستگی به چگونگی این مذاکرات با رژیم اسرائیل دارد، سید حسن نصرالله؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت:

“برخورد و رفتار مقاومت با رژیم صهیونیستی در آینده، به نتایج مذاکرات غیر مستقیم بیروت با این رژیم دارد.”

منطقه گازی کاریش از مناطق مورد منازعه دو طرف است، رژیم اشغال‌گر صهیونیستی در تلاش استخراج گاز از این منطقه بوده اما حزب‌الله لبنان بارها در این مورد هشدار داده است.

حالا هم دبیرکل حزب‌الله بار دیگر از ورود کشتی‌های رژیم اسرائیل به منطقه کاریش هشدار داده و گفته در صورت ادامه این تلاش‌ها از سوی صهیونیست‌ها راه حل گزینه نظامی خواهد بود، سید حسن نصرالله افزود:

“با توجه به ورود کشتی‌ رژیم اسرائیل برای استخراج گاز به منطقه کاریش، حزب‌الله گزینه‌های پیش‌روی لبنان را مورد بحث قرار داد، بنا براین ۵۰ درصد ممکن است این موضوع از راه مذاکره حل شود اما ۵۰ درصد احتمال دارد اوضاع به سمت جنگ پیش برود.”

حزب‌الله پیش از این هم بارها به رژیم اسرائیل در مورد هرگونه اقدامش مبنی بر استخراج گاز هشدار داده و گفته بود که تمامی اهداف اسرائیلی در تیرس آنان قرار دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *