نقش سازنده معلم افغانستان در تبیین مسائل دینی، علمی و فرهنگی جامعه

حضرت آیت الله العظمی محسنی (ره) از تاثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ معاصر کشور است که بخش عمده‌ای از زندگی شان را  در عرصه علم و دانش و خدمت به جامعه سپری نمودند.

از حضرت ایشان، آثار ارزشمندی در بخش‌های علوم دینی و معاصر بجا مانده که هر کدام آن در حوزه خود راهنمایی برای مشتاقان علم و معرفت است.

به باور آگاهان، فعالیت‌های آموزشی و تدریسی معلم افغانستان در حوزه‌های علمیه، سیمینارها، گردهمایی‌ها و همچنان از طریق تلویزیون باعث شده که چهره تاثیرگذار و لقب معلم افغانستان برازنده ایشان گردد.

حضرت آیت الله العظمی محسنی (ره) در کنار تسلط کامل بر علوم دینی بر علوم معاصر نیز اشراف داشتند و به زبان ساده از طرُق مختلف به مردم ارایه می‌کردند.

شهروندان کشور سخنرانی‌های روشنگرایانه و آموزنده ایشان را از طریق رسانه‌های عمومی شنیده و از این صحبت‌ها بهره مند می گردیدند.

علمای دینی به این باور اند که با توجه به فعالیت‌های علمی و آموزشی معلم افغانستان در نیم قرن اخیر، حالا آثار نوشتاری و تصویری ایشان از جایگاه و مقام والایی برخوردار است.

از حضرت آیت الله العظمی محسنی (ره) آثار زیادی به زبانهای فارسی و عربی در بخش‌های مختلف بجا مانده که هر کدام از آنها در حوزه خود نمونه و منبع معتبر برای سایر محققان و دانشمندان می‌باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *