اعلامیه شورای علمای شیعه افغانستان در مورد حادثه‌ تروریستی روز هفتم محرم و رخصتی روز عاشورا

بسم الله الرحمن الرحیم

عن رسول الله صلى الله علیه وآله وسلم:

“حسین منی و أنا من حسین “

عاشورای امسال تا امروز بحمدالله بدون حادثه‌ی خاص امنیتی سپری شد و مردم همانند سال‌های گذشته مراسم عزاداری را با شکوه برگزار کردند. از این بابت از عزاداران حسینی و نیروهای امنیتی تشکر و سپاسگزاری می‌نمائیم و امیدواریم که بقیه روزهای عزاداری همچنان در امنیت و باشکوه سپری شود.

متاسفانه روز هفتم محرم الحرام در اثر انفجار مواد جاسازی شده در یک کراچی در منطقه‌ای حوزه‌ ششم امنیتی کابل در مسیر تردد مردم، تعدادی از افراد رهگذر شهید و مجروح شدند، شورای علمای شیعه افغانستان این جنایت تروریستان را محکوم نموده، ضمن عرض تسلیت از پیشگاه خداوند(ج) برای خانواده‌‌های شهدا صبر و اجر و برای شهدای عزیز علو درجات و برای مجروحان حادثه، شفای عاجل و کامل خواستار است.

چنانکه در بیانیه قبلی خود گفتیم، اینگونه حوادث تروریستی ضرورت هوشیاری، همکاری مردم و نیروهای امنیتی و اتخاد تدابیر مشترک دقیق‌تر امنیتی را از سوی مردم و نیروهای امنیتی بیش از پیش ایجاب می‌نماید.

روز عاشورا روز بزرگ در تاریخ ادیان الهی و روز مصیبت عظمای اهلبیت رسول الله علیهم السلام و روز شهادت جگر گوشه پیغمبر خدا(ص) است و مسلمانان در این روز به عزاداری، دادن نذر و خیرات و عبادت مشغول‌اند؛ از این جهت این روز در‌ تمام دوران‌ها و حاکمیت رژیم‌های مختلف در کشور ما رخصتی بوده و اکنون نیز مردم انتظار دارند روز عاشورا رخصتی رسمی باشد تا مردم بتوانند به مراسم، اعمال و عبادات شان برسند. لذا شورای علمای شیعه افغانستان از مقامات امارت اسلامی می‌خواهد که این روز را به احترام منزلت امام حسین(ع)، انتظار و خواسته‌ مردم مسلمان و محب اهلبیت(ع) رخصتی رسمی اعلام  نماید.

والسلام علیکم ورحمت الله

شورای علمای شیعه افغانستان

هفتم محرم الحرام ۱۴۴۴ه.ق. برابر با ۱۵ اسد ۱۴۰۱ه.ش

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *