تجلیل از سومین سالیاد عروج ملکوتی حضرت آیت‌الله العظمی محسنی(ره) در کشورهای آلمان و سوریه

تجلیل از سومین سالیاد ارتحال ملکوتی حضرت آیت‌الله العظمی محسنی(ره) در کشورهای آلمان و سوریه، مجالسی که علاقمندان و شیفتگان معلم افغانستان را از نقاط دور و نزدیک گرد هم آورده  و برای خشنودی روح آن فقیه فرزانه دعا کردند.

در گردهمایی شهر فرانکفورت آلمان سخنرانان با دسته بندی مراحل زندگانی آکادمیسین کشور، فعالیت‌های ایشان را به سه دوره قبل از جهاد، دوران جهاد با کمونیست‌ها و پسا جهاد تقسیم و به تشریح کارکردهای معظم‌اله دراین مقاطع تاریخی پرداختند. شرکت کنندگان گفتند، آکادمیسین کشور با تشخیص درست و دقیق این مقاطع تاریخی، خدمات ارزنده و شایانی را برای ملت مسلمان افغانستان به ارمغان آورده‌اند.

در این مراسم گرامیداشت گفته شد، معلم افغانستان با تلاش و پشتکار مثال زدنی که داشتند، علاوه بر پرداختن به امور اجتماعی، دینی، سیاسی و فرهنگی شهروندان کشور آثار ارزشمند علمی را نیز برای جامعه آکادمیک به ارمغان آورده‌اند.

آثاری که هم اکنون به عنوان مراجع مهم در مراکز علمی و حوزات علمیه مورد استفاده علاقمندان به علم و دانش قرار می‌گیرد.

به همین مناسبت مراسم دیگری نیز در حسینیه قمر بنی هاشم در شهر دمشق سوریه برگزار گردید. دراین مراسم که با حضور علما، روحانیون، مهاجرین افغانستانی مقیم سوریه، نمایندگان بیوت آیات عظام، شخصیت‌های علمی و شماری زیادی از مردم منطقه دایر گردیده بود. روی ابعاد مختلف شخصیتی و سجایای اخلاقی معلم افغانستان صحبت گردید. شرکت کنندگان این مراسم نیز حضرت آیت‌الله العظمی محسنی(ره)  را نمونه بارز عالم عامل و فقیه پرهیزگاری خواندند که خدمات ارزنده و گرانسنگی را در عرصه‌های جهادی، دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای مردم افغانستان و جهان اسلام انجام داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *