تاکید اردوغان بر ایجاد کمربند امنیتی در شمال سوریه

شمال سوریه؛ منطقه جنجالی و گاهأ تنش‌زا برای کشورهای بزرگ منطقه، از جمله ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور بار دیگر به ایجاد کمربند امنیتی در این مناطق تاکید کرد.

ایران و روسیه اما همچنان مخالف اقدام نظامی ترکیه در خاک سوریه است. اردغان اما بار دیگر این موضوع را مطرح کرده می‌گوید، طرح ایجاد منطقه امن در مناطق شمال سوریه همچنان پابرجا بوده و به زودی اقدامات عملی را آغاز خواهد کرد، رجب طیب اردوغان؛ رئیس‌جمهور ترکیه گفت:

“به زودی حلقه‌های کمربند امنیتی را با پاکسازی آخرین مناطقی که سازمان تروریستی پ. ک. ک در آنجا حضور دارند آغاز خواهد کرد.”

ترکیه همواره نگرانی‌اش را از فعالیت پ. ک. ک در مناطق مرزی میان سوریه و ترکیه مطرح کرده از همین‌رو می‌خواهد با اقدام  نظامی آنان را سرکوب کند. دمشق اما این اقدام ترکیه را مداخله نظامی در امور سوریه دانسته و با عملیات نظامی انقره مخالف است، رئیس‌جمهور ترکیه افزود:

“ما قصد داریم این کمربند امنیتی را به عمق ۳۰ کیلومتری در مرز جنوبی ترکیه ایجاد کنیم و تا تروریستان نتوانند در آنجا آزادانه فعالیت کنند. “

کردها در شمال سوریه در چارچوب نیروهای تحت نام نیروهای دموکراتیک فعالیت می‌کنند اما انقره آنها را گروه‌های تروریستی دانسته و ایالات متحده را به حمایت از آنان متهم می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *