ادامه حملات موشکی روسیه به نقاط مختلف اوکراین

ادامه حملات موشکی روسیه بر نقاط مختلفت اوکراین؛

مقام‌ها درکی‌‌یف به تازگی از حملات موشکی روسیه بر شهر مارهانتس درجنوب این کشور خبر داده است. شهر که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا در آن موقعیت دارد. به گفته آنان در این حملات ۱۳ غیر نظامی کشته و دست‌کم ۱۰ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پس از این حملات گفت، روسیه از نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا به عنوان سپر علیه اوکراینی‌ها استفاده می‌کند. او اما می‌گوید، این حملات را بی پاسخ نمی‌ماند و از متحدانش خواست تسلیحات قدرتمندی در اختیار این کشور قرار دهند، ولودیمیر زلنسکی؛ رئیس‌جمهور اوکراین گفت:

“این حملات را بی پاسخ نمیمانیم، اما افزایش کمک‌های نظامی به اوکراین ضروری است. هرچه سلاح‌های ما قدرتمند باشد این جنگ ظالمانه زودتر پایان خواهد یافت.”

ساعات قبل از این اظهارات زلنسکی، لوید آستین وزیر دفاع امریکا در یک نشست خبری گفت، ایالات متحده جمع ۵۰ کشور دیگر به ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین ادامه می‌دهد، لوید آستین؛ وزیر دفاع امریکا افزود:

“ما مصمم هستیم که به اوکراین کمک کنیم، تجهیزات و سیستم‌های پیشرفته برای محافظت از قلمرو خودش فراهم کنیم. ما این کار را تا زمانی که جنگ پایان نیافته انجام می‌دهیم. “

درسویی دیگر سفیر چین در مسکو در مصاحبه‌ای با خبرگزای تاس روسیه امریکا را عامل و محرک جنگ اوکراین خوانده است، ژانگ هان‌هوی؛ سفیر چین در مسکو می‌گوید:

“امریکا محرک اصلی جنگ اوکراین است، هدف نهایی امریکا خرد کردن روسیه از طریق یک جنگ طولانی و وضع تحریم‌ها است.”

این دیپلمات چین درعین حال از آغاز همکاری استراتژیک چین و روسیه نیز خبر داده و گفت بیجینگ و مسکو وارد موفق‌ترین دوره‌ ارتباط بین دولتی شده‌اند که این بالاترین سطح اعتماد میان دو کشور را نشان می‌دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *