حضور مقامات حکومت سرپرست و علمای اهل سنت در مراسم‌های عزاداری ایام محرم

محرم ۱۴۰۱؛ مراسم‌های پر شور عزاداری؛ مراسم‌های که اخوت اسلامی به معنای واقعی آن تمثیل شد. از حضور گرم مردم تا شرکت علمای اهل سنت و مقامات ارشد حکومتی در مراسم‌های عزاداری ماه محرم، در مسجد رسول اکرم در غرب کابل، دو روز قبل از آغاز ماه محرم، نشستی با حضور مقامات ارشد حکومت، علمای دینی و هیات‌های عزاداری ۵۴۰ مسجد و حسینیه برگزار شد.

مولوی نجیب الله معاون ریاست عمومی استخبارات حکومت سرپرست در این نشست، واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع) را پیام‌آور و ماندگار خواند.

با آغاز ماه محرم؛ مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) در نقاط مختلف کشور در فضای اخوت و برادری و با حضور پیروان مذاهب اسلامی برگزار شد.

چنانچه شیر محمد عباس استانکزی معین سیاسی وزارت خارجه حکومت سرپرست در مراسم روز عاشورا در حوزه علمیه خاتم النبیین (ص) حضور یافت و گفت امام حسین (ع) مشعل راه امت اسلامی است و محبت به اهل‌ بیت برای مسلمانان واجب،

در بامیان؛ عبدالله سرحدی، والی این ولایت با حضور در مراسم عاشورای حسینی؛ هدف قیام امام حسین (ع) و یارانش را نجات دین اسلام دانست.

در قندهار نیز مقامات محلی و علمای اهل سنت در مراسم عزاداری نواده گرامی پیامبر بزرگ اسلام حضور یافتند و پیرامون نهضت عاشورا سخنرانی کردند.

در شهر مزارشریف مراسم پر شور عاشورا برگزار شد، نماینده ریاست امر با المعروف و نهی از منکر در این مراسم همه مسلمانان را براداران دینی همدیگر خواند و بر احترام به باورهای دینی – مذهبی پیروان مذاهب اسلامی تاکید کرد.

در غزنی؛ مقامات این ولایت نیز در مراسم عزاداری امام حسین (ع) حضور یافته و گفتند که از دهم محرم همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی گرامیداشت می‌کنند.

در سایر نقاط کشور نیز مقامات حکومتی علمای اهل سنت و پیروان تمامی مذاهب اسلامی در مراسم‌های عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) شرکت کرده و در مورد نهضت این حماسه ماندگار تاریخ اسلام به ایراد سخن پرداختند.

حضور مقامات حکومت و علمای اهل سنت در مراسم‌های عزاداری نشان‌دهنده اخوت و برادری بین مردم مسلمان افغانستان است که از سالیان متمادی ادامه داشته و ادامه خواهد داشت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *