ضبط ۱۱ سند محرمانه از محل اقامتگاه دونالد ترامپ توسط پولیس فدرال

اوایل هفته گذشته بود، که دونالد ترامپ از محاصره اقامتگاه شخصی‌اش در ایالت فلوریدا از سوی اف‌بی‌آی یا پولیس فدرال امریکا خبر داد.

حالا پس از یک هفته بازرسی منزل شخصی دونالد ترامپ، پولیس فدرال امریکا اعلام کرده، که ۱۱ سند محرمانه را از محل اقامتگاه رییس جمهور پیشین امریکا کشف و ضبط کرده‌اند.

نانسی پلوسی، رئیس‌مجلس نمایندگان امریکا نیز در یک نشست خبری با ابراز نگرانی گفت، اسناد که دریافت شده بسیار در سطح بلندسری قرار دارد و این می‌تواند از لحاظ امنیتی و دفاعی برای امریکا خطرناک باشد، نانسی پلوسی؛ رئیس‌مجلس نمایندگان امریکا گفت:

“معلومات که بدست آمده بسیار به سطح بلند سری گفته شده است و در صدر اسناد مخفی و محرم قرار دارد. این اسناد از لحاظ امنیتی می‌تواند خیلی عمیق و نگران کننده باشد. ما به بررسی بیشتر اسناد تاکید می‌کنیم در صورت اثبات سری بودن آن باید عاملین آن بازخواست شود.”

به گزراش وال استریت ژورنال این اسناد در ۲۰ جعبه جابجا بوده که از این میان یکی از این جعبه‌ها مهر فوق محرمانه دارد. اما دونالد ترامپ با نشر بیانیه‌ای گفته، هیچ عمل خلاق قانون را انجام نداده و این اسنادها هم محرم نبودند، دونالد ترامپ افزود:

“اسناد ضبط شده همه در مکان امن قرار داشتند و من با پس دادن این اسناد بدون حکم بازرسی مشکل نداشتم، هر وقت می‌خواستند می‌توانستند اسناد را بگیرند، کافی بود بپرسند. “

آقای ترامپ خود در دوران ریاست جمهوری‌اش قانونی را مبنی به برداشتن اسناد طبقه بندی شده وضع کرده و براساس آن کسانی که مرتکب چنین جرمی می‌شود تا ۵ سال زندانی خواهد شد.

حال قرار است دادگاه این اسناد ضبط شده را بیشتر بررسی کرده و دیده شود که آقای ترامپ با چه سرنوشتی روبروخواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *