جان باختن بیش از ۵۰ نفر در سیلاب‌های اخیر سودان

جاری شدن سیلاب‌های ویرانگر در سودان، براساس گزارش‌ها در سال جاری میلادی سیلاب‌ها نسبت به سال‌های پیش بیشترین قربانی را در جهان گرفته است.

در سودان هم بارندگی‌های شدید سبب جاری شدن سیلاب‌های ویرانگری شده است. مقام‌ها در این کشور تایید کردند که در سیلاب‌های اخیر دستکم ۵۲ نفر جان باخته و بیش از ۲۵ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

سخنگوی شورای ملی دفاع ملکی سودان به رسانه‌ها گفت، در این سیلاب‌ها ۵۳۴۵ خانه کاملا تخریب و ۲۸۳۲ خانه دیگر آسیب دیده است. برعلاوه منازل شخصی و تاسیسات عمومی نیز آسیب جدی دیده‌اند.

یک شهروند سودانی که باشنده منطقه میکلاب است می‌گوید سیلاب آمد و تمامی داشته‌های آنان را با خود برد و بسیاری از مردم زیر آوار شدند، محمود عبدالله؛ باشنده منطقه میکلاب گفت:

“سیلاب همه داشته‌های‌ مان را با خود برد ما شانس آوردیم که زنده بیرون شدیم، یک عده خانه‌های شان را ترک کردند و به دنبال پناهگاه است و یک تعداد دیگر زیر دیوار شدند و جان دادند.”

به گفته شهروندان سودانی، سیلاب سیستم برق و آب را نیز تخریب کرده و مردم درحال حاضر به برق و آب آشامیدنی دسترستی ندارند. یک شهروند دیگر سودانی از نبود دوا و خدمات صحی پس از این سیلاب‌ها شکایت دارد، سیده؛ باشنده منطقه میکلاب افزود:

“براثر باران شدید و سیلاب‌ها همه ما بی خانه و کاشانه شدیم، دخترم مریض است تلاش می‌کنم او را تداوی کنیم اما نمی‌توانیم زیرا خدمات درمانی وجود ندارد.”

دفتر هماهنگی امور بشری سازمان ملل متحد در سودان تخمین زده که در سیلاب‌های اخیر حدود ۳۸ هزار سودانی درسراسر این کشور متضرر شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *