متهم شدن عمران خان به نقض قانون ضد تروریزم از سوی پولیس پاکستان

سخنان ضد حکومتی اخیر عمران‌خان، نخست‌وزیر پیشین پاکستان، به تنش‌های تازه سیاسی در این کشور دامن زده است.

سخنانی که بار دیگر به تنش‌های سیاسی در پاکستان دامن زده و جنجال جدید خلق کرده است.

نخست‌وزیر پیشین پاکستان در این سخنرانی برعلاوه اظهارات ضد حکومتی، فرمانده پولیس اسلام آباد و یک قاضی زن را به بد رفتاری با یکی از دست یارانش متهم کرد و هشدار داد، علیه آنان اقدام می‌کند، عمران خان؛ نخست‎وزیر پیشین پاکستان گفت: “شما هم منتظر باشید، زیرا ما علیه شما هم اقدام خواهیم کرد.”

پس از این اظهارات، پولیس پاکستان وی را به تهدید مقام‌های دولتی و نقض قانون ضد تروریزم متهم کرد و اعلام کرد تحقیقات از نخست وزیر پیشین را آغاز کرده است.

براساس برخی گزاش‌ها نهادهای مسئول در پاکستان رسانه‌های این کشور را از نشر مستقیم سخنرانی عمران خان منع کرده و چینل یوتیوب خان را نیز مسدود کرده است.

از سویی‌هم، گزارش‌های منتشر شده که پولیس قصد بازداشت نخست‌وزیر پیشین را دارد.

پس از انتشار این خبر، طرفداران او در اطراف خانه‌اش در اسلام آباد جمع شدند تا با این تصمیم مخالفت‌شان را نشان دهند. آنان هشدار دادند در صورت که عمران خان از سوی دولت بازداشت شود اسلام آباد را تصرف می‌کنند، یک معترض طرفدار عمران خان گفت:

“عمران خان خط سرخ ما است اگر او بازداشت شود ما به آن پاسخ خواهیم داد.”

معترضین همچنین دولت شهباز شریف را به فساد و ضعف مدیریت متهم کرده می‌گویند، آنان بخاطر که این ضعف‌های شان پنهان شود با افکارعامه بازی می‌کنند.

این درحالی است که عمران خان، نخست‌وزیر پیشین، رهبری فعلی حکومت پاکستان را دست نشانده امریکا خوانده و بارها در سخنرانی‌هایش از آزادی پاکستان سخن گفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *