جشن پاکی از اعتیاد و بازگشت به جامعه

جشن و پایکوبی برای ترک اعتیاد و پیوستن دوباره به دل جامعه!

در بلخ برای پنج فرد که یکسال تمام را بدون استعمال مواد مخدر سپری کرده‌اند، جشن تولد گرفته‌ شده است، جشنی برای پاک ماندن!

مسئولین این برنامه می‌گوید، این کار را به این دلیل انجام داده‌اند تا تشویق برای کسانی شود که هم اکنون تحت درمان اند و فکر می‌کنند ترک اعتیاد ناممکن است.

از سویی‌هم در این جشن، آنانی که یکسال پاکی از اعتیاد را پشت سر گذاشته از تجربیات شان به دیگران می‌گویند و اینکه چه زحماتی را در این راه متقبل شده‌اند.

عبدالقهار که ۲۲ سال از زندگی‌اش را دود کرده است، گفت یک سال می‌شود، انگار تازه متولد شده و جشن تولد یک سالگی او را برگزار کرده است.

ترک اعتیاد کار آسانی نیست، بر اساس گزارش مسوولان صحی در ولایت بلخ، نزدیک به هشتاد درصد از کسانی که دوره‌های ۴۵ روزه درمان را در مراکز ترک اعتیاد پشت سر می‌گذارند، دوباره به اعتیاد رو‌ می‌آورند.

در این جمع کسانی نیز هستند که نزدیک به ده سال و یا‌ هم بیشتر از آن از استعمال مواد مخدر دوراند و علت پاکی شان را نیز اشتراک در نشست‌های انجمن معتادان گمنام می‌خوانند.

با اینحال، با سقوط حکومت پیشین نشست‌های انجمن معتادان گمنام نیز در بلخ متوقف شد و نزدیک به دو ماه می‌شود که دیگر برگزار نمی‌شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *