قم – نشست علمی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت سوم سالیاد رحلت ملکوتی معلم افغانستان

نشست علمی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت سوم سالیاد رحلت ملکوتی معلم افغانستان، نشستی‌که با حضور علمای دینی، شخصیت‌های علمی، سیاسی و دینی و فرهنگیان ازسوی دانشگاه خاتم النبیین(ص) در شهر قم ایران برگزار شد.

در این نشست علمی، پیرامون شخصیت علمی و جهادی معلم افغانستان، دیدگاه‌ها، راهکارها و تلاش‌های ایشان در مورد تقریب مذاهب اسلامی و سایر خدمات و آثار ارزشمندی حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) صحبت شد.

آیت الله رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهلبیت در این نشست، دیدگاه و کارنامه‌های معلم افغانستان در راستای تقریب مذاهب اسلامی را بی‌نظیر توصیف کرد که نتایج مثبت و گران بهای به همراه داشت.

دکتر عبدالقیوم سجادی در این نشست علمی در مورد موانع فرا راه تقریب مذاهب اسلامی، راهکارها و تلاش‌های ارزشمندی معلم افغانستان در راستای تقریب مذاهب اسلامی صحبت کرد.

در نشست در مورد فعالیت‌های علمی و آثار ارزشمندی حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) نیز صحبت شد. سخنرانان، معلم افغانستان را در همه حوزه‌های صاحب‌نظر و در بخش‌های فقه و رجال دارای اعتبار علمی دانستند.

سخنرانان، در این نشست در مورد دیدگاه آکادمیسین کشور درباره حقوق و جایگاه زن در اسلام نیز صحبت کردند.

در این نشست در کنار فعالیت‌های علمی و خدمات ارزنده معلم افغانستان، در مورد فعالیت سیاسی و انسجام جهاد مقدس مردم افغانستان در برابر کمونیست‌ها نیز صحبت شد. سخنرانان گفتند که حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) برای دفاع از ارزشها و باورهای دینی مردم مسلمان افغانستان در برابر کمونیست‌ها اقدامات مهمی برداشتند.

دبیرکل مجمع جهانی اهلبیت، حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) را عالم بزرگ و افتخار همه مسلمانان و بخصوص حوزه‌های علمیه قم و نجف دانست که باید یاد و خاطره ایشان گرامی داشته باشد.

اشتراک کنندگان این نشست علمی تاکید کردند که باید از راه و سیره رفتاری حضرت آیت الله العظمی محسنی (ره) که راه گشای چالش‌ها است پیروی شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *