تجلیل از اولین سالروز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان

فرش سرخ زیر پای ملا حسن آخوند، نخست‌وزیر حکومت در پایگاه نظامی بگرام، در مراسمی که رقبای منطقه‌ای و جهانی امریکا هم در آن حضور دارند.

ملا حسن آخوند، در پایگاه نظامی پیشین امریکا گفت: تهدید، نگهداشتن نام سران کابل در لیست سیاه و تحریم ‌ها نتیجه نمی‌دهد بلکه تنها راه؛ تعامل و گفتگو است.

از سویی‌هم ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر حکومت نیز در پیامی از جهان خواست که به اراده مردم افغانستان احترام بگذارد و راه تعامل را در پیش، روی دیگر سخن او با مردم است. می‌گوید: فریب تبلیغات مقام‌های حکومت پیشین را نخورند به‌خصوص در مورد اوضاع ناهنجار اقتصادی و بحران بشری، او همچنین گفت فقر و بیکاری محصول حکومت کنونی نیست بلکه از حکومت پیشین به میراث مانده است.

در پایگاه نظامی بگرام، رژه نظامی، از نیروهای پیاده گرفته تا تانک‌های زرهی و قوای هوایی، از سویی هم، رئیس ستاد ارتش در این مراسم گفت، افغانستان گورستان اشغالگران است و افغان‌ها درسی را به آنها داده که دیگر به افعانستان چشم نخواهد دوخت. او همچنین گفت، حالا امنیت تامین است و سرحدات محفوظ!

حکومت سرپرست اولین سالروز خروج نیروهای امریکایی را در پایگاه هوای بگرام برگزار کرد، برای قدرت نمایی، اما گشت زنی هواپیمای بدون سرنیشین امریکا در فضای افغانستان ادامه دارد، همچنان ادامه دارد. حکومت سرپرست می گوید اگر ادامه یابد واکنش نشان خواهد داد اما در ابتدا می‌خواهد این مشکل از راه دیپلماتیک حل شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *