حمایت مسکو از رفع تحریم‌های امریکا علیه ایران

این؛ دیدار امروز وزرای خارجه ایران و روسیه، دیداری در مسکو و صحبت پیرامون مسایل مختلف، از جمله برجام!

سرگی لائوروف، وزیر خارجه روسیه بار دیگر موقف روسیه را در مورد برجام اعلام کرد. او گفت: از رفع تحریم‌ها علیه ایران و به نتیجه رسیدن توافق برجام حمایت می‌کند، سرگی لائوروف؛ وزیر خارجه روسیه گفت:

“ما از احیای توافق هسته‌ای برجام و لغو همه تحریم‌های تحمیل شده امریکا بر تهران حمایت می‌کنیم، مواضع ما در ارتباط به بسیاری مسائل با ایران منطبق است. ” وزیر خاجه ایران هم در ارتباط به بحث برجام گفت، ایران متن طرف امریکایی را دریافت کرده و در حال بررسی آن است. به گفته او پس از بررسی این متن ایران پاسخش را با اتحادیه اروپا شریک می‌کند.

اما آنچه عبداللهیان به آن تاکید دارد تضمین عدم خروج امریکا از برجام است. او گفت، این تضمین باید قوی و قابل قبول باشد.

عبداللهیان می‌گوید، در سفرش به مسکو حامل پیامی یکی از کشورهای اروپایی در رابطه به مسأله اوکراین نیز است. او گفته این کشور از ایران خواسته تا تهران نقش میانجی را میان اوکراین روسیه بازی کند.

پیام ویدیویی اخیر که از ولودیمیر زلنسکی منتشر شده، نشانه‌ای از صلح و آشتی با روسیه دیده نمی‌شود. او هشدار داده که قرارگاه نظامی روسیه در اوکراین و شبه جزیره کریمه را هدف قرار می‌دهد، ولودیمیر زلنسکی؛ رئیس‌جمهور اوکراین افزود:

“امروز می‌خواهم یک بار دیگر توجه مردم ما در کریمه را جلب کنم آن اینکه از تاسیسات نظامی روسیه دوری کنید، نیروهای ما همه انبار‌ها، مقر اشغالگران و تجهیزات آنان را درهرکجا نابود خواهند کرد.”

درهمین حال درگیری میان نیروهای اوکراین وروسیه در جنوب این کشور ادامه دارد. درسوی دیگر هیئت اعزامی سازمان ملل کی‌ف را به قصد بازدید از نیروگاه هسته‌ای زاپورژیا ترک کرده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *