دیدار مدیران و اصحاب رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران از تلویزیون تمدن و حضور بر مرقد حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره)

تعدادی از مسئولان و اصحاب رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران از شبکه تلویزیون تمدن و حوزه علمیه خاتم‌النبیین (ص) دیدن کرده و بر مرقد موسس و بنیان گذار مجموعه علمی و فرهنگی خاتم‌النبیین (ص) و تلویزیون تمدن اتحاف دعا نمودند.

مسئولان رسانه‌ای ایران هدف از این سفر شان را آشنایی بیشتر با اوضاع جاری افغانستان عنوان کرده گفتند، با توجه به تصویری نادرستی که رسانه‌های غربی از افغانستان منتشر می‌کنند، مصمم شده‌اند تا از نزدیک وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشور افغانستان را مورد بررسی قرار دهند.

در این دیدار محمد جواد محسنی؛ رئیس عمومی تلویزیون تمدن توضیحاتی را در مورد وضعیت رسانه‌ای کشور ارائه کرده و از مبارزات فرهنگی رسانه‌های ارزشمدار و تلویزیون تمدن در ۲۰ سال گذشته سخن گفت. محمد جواد محسنی؛ رئیس عمومی تلویزیون تمدن نیز با اشاره به ۲۰ سال تهاجم بی رحمانه فرهنگی غربی‌ها در کشور و تلاش آنها برای محو ارزشهای اسلامی و ملی مان گفت: رسانه‌های ارزشمدار و تلویزیون تمدن در این بازه زمانی تمام قد در دفاع از ارزشهای اسلامی و ملی ایستادگی کردند و با تولید برنامه های ارزشی در سنگر مبارزات فرهنگی باقی ماندند.

در این دیدار به واکاوی ۲۰ سال حضور غرب در افغانستان و وضعیت کنونی کشور نیز پرداخته شد و فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی مردم افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. آقای محسنی همچنین با اشاره به کارکرد‌های حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) موسس و بنیان گذار تلویزیون تمدن گفت: معظم‌له برای ترویج و تبیین ارزش‌های اسلامی و ملی توجه ویژه‌ای روی نهاد سازی و ایجاد مراکز فرهنگی و تولید محتوای ارزشمدارانه در ۲۰ سال گذشته داشته‌اند.

آقای محسنی تاسیس حوزه بزرگ علمیه خاتم‌النبیین (ص) و دانشگاه خاتم‌النبیین (ص) را نیز در راستای ترویج علوم اسلامی عنوان کرده افزود: معلم افغانستان با تاسیس این مراکز خدمات شایانی را برای علم پروری ، تقویت وحدت ملی و اخوت اسلامی در کشور انجام داده اند.

هیات اعزامی رسانه‌های ایرانی همچنین با حضور در مرقد حضرت آیت‌الله العظمی محسنی (ره) بر مزار آن فقیه مجاهد اتحادف دعا نموده و جایگاه و خدمات ایشان را در جهان اسلام و افغانستان اسلامی انکار ناپذیر عنوان کردند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *