داعش خراسان مسئولیت حمله بر نمازگزاران هرات را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش خراسان، با صدور اعلامیه‌ای خبری، مسئولیت حمله مسلحانه بر نماز گزاران مسجد امام زمان(عج) در ولسوالی گذره ولایت هرات را برعهده گرفت.

در این حمله، دستکم شش تن به شمول یک زن و کودک به شهادت رسیدند و سه تن دیگر زخمی شدند.

پیکرهای شهدا، روز گذشته با حضور هزاران تن به خاک سپرده شدند. خواست تشییع کنندگان شهدا از حکومت سرپرست این است که امنیت مردم را تامین کنند و عاملان آن را بازداشت و به اشد مجازات محکوم کنند.

عالمان دین، می‌گویند پشت این حملات دشمنان وحدت مردم افغانستان هستند و حکومت باید با برخورد جدی جلوی این‌گونه رویدادها را بگیرد.

سخنگوی والی هرات، با محکوم کردن این حمله گفت که عاملان این رویداد را بازداشت خواهند کرد. این در حالیست که تا کنون از بازداشت و مجازات عاملان حوادث خونین هفت ماه گذشته هرات، خبری در دست نیست.

چالش بعدی مردم و نهادهای فرهنگی هرات، عدم داشتن امکانات دفاعی است. وکلای گذر ولسوالی گذره می‌گویند به جز مسجد جامع، دیگر مساجد شهرک اندیشه(محمدیه)، هیچ وسیله دفاعی ندارند که برای مردم موجب نگرانی شده است.

در سال‌های اخیر بارها محراب‌ها و سجاده‌های نمازگزاران در مساجد شیعیان و در شهرهای مختلف افغانستان خونین شده و ده‌ها نفر با جامه‌های شهادت به دیار معبود شتافته‌اند.

قندهار، قندوز، بغلان، مزارشریف، هرات و کابل از جمله شهرهای‌اند که گواه حملات خونین بر نمازگزاران بوده‌اند اما تاکنون از مجازات عاملان آن خبری دیده نشده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *