دومین روز حملات وحشتناک به رفح؛ گوترش: جهان به این تراژیدی پایان دهد

در دومین روز حملات بی‌امان رژیم اسرائیل علیه مردم رفح، خانه‌ها و خیمه‌های آوارگان فلسطینی مورد هجمه حملات سنگین و مستمر این رژیم قرار دارند و موجی از وحشت مردم و آوارگان ساکن در این شهر را فراگرفته است.

محمد ابو عمره؛ باشنده رفح میگوید:

“همسرم، دو برادرم، خواهرم و برادر زاده‌ام شهید شدند. چه اتفاقی برای ما می‌افتد. ماهیچ کاری انجام نداده‌ایم.”

در کنار کشتار غیرنظامیان؛ این رژیم ورود کمک‌های بشردوستانه را نیز ممنوع کرده است. هم‌اکنون هیچ کمکی به داخل غزه وارد نمی‌شود و این رژیم مانع انتقال زخمی‌ها و ورود کارمندان صحی به غزه شده‌اند.

ریچارد برنان؛ عضو سازمان جهانی صحت گفت:

“این وضعیت، شرایط را فاجعه‌بارتر و وخیم‌تر می‌سازد. ما از پیش هم ورود کمک‌ کافی را نداشتیم و حالا نقطه اصلی ورود این کمک‌ها هم بسته شده. غذا، تجهیزات صحی، آب و دیگر مواد اساسی برای مردم غزه غیر قابل دسترس شده‌اند.”

سازمان ملل و سایر آژانس‌های کمک‌رسان بین‌المللی گفته‌اند؛ ارتش رژیم اسرائیل همه‌ی هشدارها درباره تبعات این حمله برای غیرنظامیان و عملیات امدادرسانی در سراسر غزه را نادیده گرفته است. آنان هشداردادند، جهان باید به این تهاجم علیه غیرنظامیان هر چه فوری پایان دهد.

آنتونیوگوترش؛ دبیرکل سازمان ملل میگوید:

“از همه کسانیکه بر اسرائیل نفوذ دارند می‌خواهم برای جلوگیری از تراژدی بیشتر آنچه در توان دارند انجام دهند. جامعه جهانی مسئولیت مشترک دارد که از آتش‌بس دوستانه حمایت کند.”

گوترش اشاره تلویحی به رئیس‌جمهور امریکا دارد که شدیداً از رژیم اسرائیل در جنگ علیه مردم غزه حمایت می‌کند.

جوبایدن حتی در روزیکه رژیم اسرائیل برخلاف تمام خواسته‌های جهانی حمله علیه ۱٫۵ میلیون آوراه در رفح را آغاز کرد بار دیگر تعهد آهنین خود در برابر امنیت رژیم اسرائیل را تکرار کرد.

رئیس‌جمهور امریکا گفت:

“بگذارید به شما بار دیگر اطمینان دهم که شما تنها نیستید. تعهد ما به امنیت مردم یهود و امنیت اسرائیل آهنین است. حتی وقتی که ما باهم اختلاف داریم.”

جنبش حماس نیز اعلام کرد، حمله به رفح و ادامه جنگ با حمایت امریکا صورت می‌گیرد. این جنبش تاکید کرد، دولت بایدن در حرف و تعهد خود صادق نیست.

اسامه حمدان؛ عضو ارشد جنبش حماس گفت:

“امریکا نیز به حرف‌های خود هرگز صادق و متعهد نبوده‌اند. این کشور با سیاست دو پهلویش همواره رژیم غاصب را حمایت مادی و معنوی می‌کند و قطعاٌ به دنبال توقف جنگ و خونریزی نیست.”

همزمان با پذیرش توافق آتش‌بس از سوی حماس، فشارهای داخلی علیه نتانیاهو تشدید شده است. خانواده‌های اسرا و مخالفان نتانیاهو باردیگر به جاده‌ها آمدند و از او خواستند به جنگ پایان دهد و فوراً آتش‌بس اعلام کند.

یک خانم یهودی شهرک‌نشین میگوید:

“من از نتانیاهو می‌خواهم که توافق را قبول کند. از نتانیاهو می‌خواهیم که آتش‌بس کند و گروگان‌ها را برگرداند.” در همین حال، یک عضو هیات مذاکره کننده حماس در قاهره گفت، حمله به رفح در راستای تخریب مذاکرات برای آتش‌بس در غزه است. او تاکید کرد، نتانیاهو خواستار توافق و توقف جنگ نیست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *