ابتلای ۱ هزار و ۴۰۰ کارمند بخش صحی به کرونا در کشور

احمدجواد عثمانی، سرپرست و نامزد وزیر وزارت صحت عامه می‌گوید که تا‌کنون یک‌هزار و ۴۰۰ کارمند صحی در افغانستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، ۱۵ کارمند جان خود را از دست داده‌اند.

آقای عثمانی این اظهارات را امروز (سه‌شنبه، ۱۰ سرطان) در یک نشست خبری مشترک با محمدیعقوب حیدری والی کابل و عبدالقادر قلاتوال عضو مجلس نمایندگان در کابل مطرح کرد.

وی از پرداخت معاش کارمندان شفاخانه افغان ـ جاپان تا شبنه آینده خبر داد.

عثمانی در مورد کمبود بالون‌های آکسیجن هم گفت: اخیرا شماری از مریض‌داران بالن‌های آکسیجن را از شفاخانه به مکان‌های دیگر منتقل می‌کردند و دلیل اصلی را نبود بالن‌ نزد شرکت‌های تولید آکسیجن بیان کرد.

او گفت که برای رفع این مشکل به تازه‌گی تعداد ۲۰۰ بالون از سوی وزارت دفاع دریافت گردیده و حکم خریداری ۱۰۰۰ بالون دیگر را هم صادر کرده است.

او گفت که در گذشته روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ بالون آکسیجن در شفاخانه‌های افغان ـ جاپان و محمدعلی جناح در کابل ضرورت بود، اما در حال حاضر این ضرورت به ۳۰۰ تا ۴۰۰ بالن در روز کاهش یافته است.

این در حالی است که براساس آمارهای رسمی وزارت صحت عامه، تا ظهر امروز سه‌شنبه، ۳۱ هزار و ۵۱۷ نفر در سراسر کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان، ۱۴ هزار و ۳۶ نفر بهبود یافته و ۷۴۵ نفر دیگر جان داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *