ادامه حملات موشکی رژیم غاصب اسرائیل به غزه

حملات هوایی رژیم اسرائیل در غزه یکبار دیگر آغاز شد.

حملات که به روز جمعه انجام شده قربانیان آن اکثرا کودکان، زنان و کهن سالان‌اند، تازه‌ترین گزارش‌ها از غزه حاکی از آن است که بر اثر حملات رژیم اشغالگر اسرائیل ۳۲ نفر فلسطینی کشته و ۲۶۵ تن دیگر زخم برداشتند.

در میان جان باختگان ۶ کودک و ۲ زن نیز شامل‌اند. همچنان ۹۶ کودک و ۳۰ زن در میان مجروحان گزارش شده است. این آمار است که مقام‌های صحی فلسطین تایید کرده‌اند.

حملات صهیونیست‌ها بیشتر بر منازل مسکونی و بلندمنزل‌ها بر نوار غزه انجام شده است. موشک رژیم غاصب اسرائیل که دقیقا در میان منازل مسکونی اصابت کرده، جنبش جهاد اسلامی نیز با تایید کشته شدن خالد منصور یکی فرماندهانش از پرتاب ۶۰۰ موشک و راکت به طرف شهرک نشین‌های اسرائیلی خبر داده است. از سویی هم موشک‌های جنبش جهاد اسلامی به اهداف تعیین شده پرتاب شده‌. این حملات صهیونیست‌ها واکنش برخی کشورها از جمله جمهوری اسلام ایران را درپی داشته است. وزیر خارجه ایران گفته مسوولیت این جنایت با صهیونیست‌هاست. درهمین حال شماری از اردنی‌ها در برابر سفارت رژیم اسرائیل در نکوهش به حملات این رژیم برنواره غزه تظاهرات کردند. معترضان در شعارهای شان خواهان اخراج سفیر صهیونیست‌ها از کشور شان شدند. در بیروت لبنان هم سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در سلسله برنامه‌های محرمی‌اش حمله رژیم اسرائیل بر نوار غزه را جنایت خوانده گفت باید به آن پاسخ  داده شود، سید حسن نصرالله؛ دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت:

“آنچه در غزه اتفاق افتاده و رخ می‌دهد یک تجاوز و جنایت آشکار رژیم اسرائیلی است. هرکسی در برابر این جنایت سکوت کند محکوم است و جهاد اسلامی حق دارد پاسخ دهد.”

نیروهای مسلح یمن نیز حمله رژیم غاصب اسرائیل بر غزه را جنایت خوانده و این حمله را حمله بر کل مقاومت می‌داند. سخنگوی ارتش یمن همچنین گفته آنان آماده دفاع از مقاومتگران یمن می‌باشد، یحیی سریع؛ سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود:

“ما یک ملت و یک امت هستیم و هرگونه حمله به فلسطین، حمله به یمن و کل مقاومت است.”

دبیرکل حزب‌الله همچنین اعلام کرده، که با جهاد اسلامی در ارتباط است اما به صهیونیست‌ها هشدار می‌دهد که حتی خواب حمله بر لبنان را هم نبینند، سید حسن نصرالله می افزاید: “توصیه می‌کنم صهیونیست‌ها به خود شان اجازه تهدید حزب‌الله را ندهند و اشتباهی که در غزه مرتکب شد در لبنان تکرار نکنند.” در این میان مصر بار دیگر پیشنهاد آتش بس را به دو طرف درگیر مطرح کرده اما گفته می‌شود این پیشنهاد از سوی جنبش جهاد اسلامی رد شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *