تاکید یوناما و سازمان همکاری‌ اسلامی بر تامین امنیت مراسم‌های عاشورایی

تأمین امنیت؛ خواست مشترک همه، از عزاداران حسینی در سراسر کشور تا سازمان‌ها و کشورهای مختلف جهان، دیشب یوناما در یک توییتی اعلام کرد، خانواده این سازمان خواهان امنیت اقلیت‌ها در افغانستان است و حملات روزهای اخیر در غرب کابل را نکوهش کرده است. در توییت یوناما آمده است.

“حملات روزهای اخیر در کابل که مسئولیت‌ آنرا گروه داعش پذیرفت، بیش از ۱۲۰ کشته و زخمی برجا گذاشت، خانواده یوناما خواهان امنیت اقلیت‌ها در افغانستان است، برای جلوگیری از هر گونه حمله در مراسم عاشورا، امنیت اقلیت‌ها باید تامین باشد.”

درهمین حال، سازمان همکاری‌ اسلامی با ابراز نگرانی از انفجارهای اخیر در غرب کابل گفته، این رویدادها امنیت پایتخت افغانستان را متزلزل کرده است، در توئیت سازمان همکاری اسلامی آمده است.

“حملات اخیر داعش منعکس‌کننده بی‌ثباتی مداوم در افغانستان است، از حاکمان جدید افغانستان می‌خواهیم برای جلوگیری از چنین رویدادها و به هدف جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، اقدامات جدی را روی دست گیرند”

در بامیان نیز، مراسم‌های عاشورایی تاکنون با تدابیر ویژه‌ امنیتی برگزار شده، بازار بامیان به احترام شهدای کربلا مسدود و عزاداران حسینی هم از تامین امنیت ابراز رضایت می‌کنند.

از سویی‌هم، مسئولان امنیتی بامیان می‌گویند، تدابیر ویژه‌ای را برای تامین امنیت مراسم‌های عاشورایی روی دست گرفته‌اند و عزاداران حسینی می‌توانند بی هیچ نگرانی مراسم‌های شان را برگزار کنند. ‌‎

اخیرا، حکومت سرپرست هم گفته بود، کمیسیونی ویژه‌ای را برای تامین امنیت مراسم‌های عاشورایی در کابل و ولایات ایجاد کرده و این کمیسیون یکجا با عزاداران برای تامین امنیت کار می‌کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *