حملات سنگین و ناگهانی روسیه به شهر خارکیف

ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین از حمله ناگهانی و سنگین روسیه به چندین نقطه از جمله شهر خارکیف خبر داد. او گفته است، جنگ شدیدی در جبهات با روسیه جریان دارد و کی‌یف نیروهای بیشتری را در مسیرهای خارکیف اعزام کرده.

ولودیمیر زلنسکی؛ رئیس‌جمهور اوکراین گفت:

“موضوع اصلی منطقه خارکیف است. ما نیروهای بیشتری را به مسیرهای خارکیف اعزام کردیم تا هرگونه نیات تهاجمی روسیه را مختل کنند.

زلنسکی در ادامه بار دیگر از غرب خواست کمک‌های بیشتری را به اوکراین ارسال کند. خواستی که سخنگوی وزارت خارجه امریکا نسبت به عملی شدن آن اطمینان داد.

متیو میلر؛ سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت:

“من اطمینان می‌دهم که بسته تسلیحاتی بیشتر به اوکراین طی هفته‌های آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.

حمله سنگین و ناگهانی روسیه بر شهر خارکیف در کنار تلفات انسانی خساراتی را نیز برجا گذاشته است. فرحان حق؛ معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درباره پیامدهای این حمله گفت:

“اوچا می‌گوید که غیرنظامیان از جمله کودکان تحت تاثیر موج گسترده حملات در سراسر خارکیف قرار گرفتند. به‌گفته مقامات محلی چندین مرکز آموزشی و یک شفاخانه نیز در شهر زاپوریژیا آسیب دیده”

از سوی دیگر، کاخ سفید در واکنش به حمله سنگین روسیه بر شهر خارکیف اوکراین گفته، روسیه درحال آماده شدن برای جنگ بزرگتر است و ممکن است مسکو برای راه‌اندازی یک حمله بزرگ به خارکیف آماده شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *