کابل؛ برپایی نمایشگاه تولیدات داخلی به‌مناسبت هفته صنعت

همزمان با هفته صنعت، بزرگترین نمایشگاه تولیدات داخلی به‌هدف معرفی محصولات داخلی امروز یکشنبه ۲۳ ثور درکابل برگزار شد.

در این نمایشگاه، ۸۰۰ غرفه به‌مدت هفت روز محصولات داخلی را معرفی نموده و در معرض دید عموم قرار داده‌اند.

از ۸۰۰ غرفه این نمایشگاه، ۲۰۰ غرفه آن مربوط بانوان و ۱۵ غرفه به شرکت‌‌های ایرانی اختصاص یافته است. در این نمایشگاه تمامی محصولات داخلی در بخش‌های تولیدات غذایی، صنایع و معادن، مواد طبی و ساختمانی و صنایع دستی به نمایش ‌گذاشته شده‌اند.

عبدالسلام حنفی، معاون اداری رییس الوزرا در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت حکومت سرپرست از صنعت و تولیدات داخلی حمایت کرده و سهولت‌ ایجاد می‌کند.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت نیز گفت صنعت، صادرات و تولیدات افغانستان هم پیشرفت کرده و هم از کیفیت خوب برخور دار شده است.

براساس گزارش‌ها در حال حاضر بالغ بر شش هزار کارخانه تنها در بخش صنایع و معادن فعالیت دارند که هفتاد کارخانه آن به خودکفایی رسیده‌اند.

مسئولان اتاق‌های تجارت و سرمایه‌گذاری نیز ‌گفتند، مشکلات در بخش صادرات ۸۰ درصد حل‌ شده و حکومت و جامعه جهانی باید چالش‌های بانکی را هرچه سریع از پیش‌رو بردارند.

 محمد یونس مومند، معاون این اتاق همچنین گفت صادرات و واردات افغانستان در حال پیشرفت است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

عبداللطیف نظری، معاون مسلکی وزارت اقتصاد هم گفت برای اولین بار در افغانستان است‌که حکومت سرپرست بودجه ملی را بدون کمک خارجی تهیه و تدوین می‌کند.

رئیس بانک مرکزی نیز در این نمایشگاه گفت، با فراهم سازی سهولت‌های ویژه از جمله ایجاد حساب بانکی و افزایش درصدی برداشت پول در تلاش حمایت از صنعتکاران است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *