رفح میدان تمام عیار جنگ؛ هیچ غذایی برای توزیع وجود ندارد

با موج تازه حملات رژیم اسرائیل؛ حالا رفح آخرین پناهگاه غیرنظامیان به میدان جنگ تبدیل شده است. هیچ جایی در این شهر امن نیست. حتی مراکز صحی که میزبان صدها بیمار و زخمی حاصل از جنگ است.

صهیب الحمص؛ مدیر شفاخانه تخصصی کویت در رفح گفت:

“بجز شفاخانه کویت در رفح جایی برای پناه بردن مجروحان وجود ندارد، ما خواستار حمایت بینالمللی از مراکز صحی هستیم.”

گسترش عملیات اشغالگران و متوقف شدن ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، نگرانی جدی نهادهای بین‌المللی را در پی داشته است. آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی هشدار داده که اگر کمک‌های بشردوستانه وارد غزه نشود، هیچ‌گونه غذایی از روز یکشنبه برای توزیع باقی نمی‌ماند.

گزارشگر ویژه حقوق‌بشر سازمان ملل در امور فلسطین هم گفته، هیچ مکان امنی برای غیرنظامیان در غزه وجود ندارد.

فرانچسکا آلبانز؛ گزارش ویژه حقوق بشر سازمان ملل گفت:

“اسرائیل قوانین بینالمللی را نقض می‌کند و از مصوونیت توسط قدرت‌های بزرگ برخوردار است. من از آفریقای جنوبی در پرونده شکایت از اسرائیل به‌دلیل ارتکاب جنایات نسل‌کشی در غزه حمایت می‌کنم.”

ادامه عملیات رژیم اسرائیل از زمین و هوا در غزه به‌ویژه در رفح، واکنش حامیان غربی این رژیم را نیز در پی داشته است. جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از اقدامات رژیم اسرائیل در غزه تاکید کرد، اجبار غیرنظامیان فلسطینی برای تخلیه شهر رفح غیرقابل تحمل است. صدراعظم آلمان هم گفت حمله به رفح منجر به کشتار گسترده غیرنظامیان خواهد شد.

رئیس کمیسیون اروپا نیز مجبور کردن غیرنظامیان به تخلیه شهر و رفتن به سمت مناطق ناامن را غیر قابل قبول خواند.

شارل میشل؛ رئیس کمیسیون اروپا گفت:

“دستور تخلیه غیرنظامیان گرفتار در رفح به مناطق ناامن غیر قابل قبول است. ما از اسرائیل می‌خواهیم که به قوانین بین‌المللی بشردوستانه احترام بگذارد و از انجام عملیات زمینی در رفح خودداری کند.

سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای از همه کشورها خواست تا ارسال سلاح‌های را که موجب نقض قوانین بین‌المللی در نوار غزه می‌شود، به رژیم صهیونیستی متوقف کنند.

ازسویی هم، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که حمله به شهر رفح اهداف رژیم صهیونیستی را محقق نخواهد کرد.

محمد الهندی؛ معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت:

“درهای مذاکراتی که نیازهای مردم فلسطین را برآورده می‌کند، هنوز باز است. حقیقت پشت انگیزه‌های نتانیاهو پس از موافقت مقاومت با پیشنهاد میانجیگران، در معرض دید جهانیان قرار گرفت.”

با اینحال، رزمندگان مقاومت طی ساعات گذشته در پاسخ به جنایات رژیم اسرائیل، حملاتی را انجام دادند. از حمله موشکی به شهر اشغالی عسقلان گرفته تا حمله پهپادی حزب‌‎الله لبنان به سامانه گنبد آهنین رژیم اشغالگر. از سویی دیگر، صدای اعتراض و برپایی راهپیمایی‌ها در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل در شهرهای مختلف کشورها همچنان ادامه دارد

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *