حضور حدود ۱۶۰ هزار فلسطینی در نماز آخرین جمعه ماه رمضان در مسجدالاقصی

با وجود ممانعت شدید پولیس رژیم اشغالگر قدس از ورود فلسطینیان به مسجدالاقصی برای برپایی نماز جمعه‌ی آخرین جمعه رمضان، که به “روز قدس” معروف است، اما؛ گفته می‌شود حدوداً ۱۶۰ هزار فلسطینی خود را از نقاط مختلف فلسطین، به این مکان مقدس برای ادای نماز روز جمعه رساندند.

نیروهای پولیس اسرائیل مانع از حضور اهالی نوار غزه و مردان زیر ۴۰ سال کرانه باختری شدند و فقط به مردان ۴۰ تا ۵۰ ساله اجازه ورود به محوطه مسجدالاقصی داده شد.

این در حالی است که صبح روز گذشته، جمعه (۹ ثور) نظامیان اسرائیلی با حمله بر محوطه مسجدالاقصی و استفاده از بمب‌های صوتی و گلوله‌های پلاستیکی باعث زخمی شدن حدود ۴۲ فلسطینی شدند که این تهاجم با مقاومت گسترده نمازگزاران روبرو شد.

پولیس اسرائیل پیشتر از استقرار هزاران نیروی مسلح در قدس شرقی خبر داده بود.

خطیب جمعه مسجدالاقصی نیز ضمن استقبال از حضور پرشور نمازگزاران به رغم محدودیت‌های اعمال شده توسط نیروهای صهیونیست، اقدام اخیر رژیم اسرائیل علیه این مکان مقدس را شدیداً محکوم کرد.

گفتنی است که اسرائیل طی چند سال اخیر از حضور فلسطینیان کرانه‌باختری و نوار غزه در مراسم ادای نماز در مسجد الاقصی جلوگیری کرده و فقط به اهالی منطقه قدیمی شهر قدس این امکان را داده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *