در جنگ چهارسده‌ی ولایت غور، ۱۲۰ مخالف مسلح کشته شده است

بیش از صد و بیست مخالف مسلح دولت در جنگ شش روزه در غور کشته شدند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “مقامات محلی در این ولایت می‌گویند: در این مدت حملات بی‌وقفه طالبان از چهار قسمت بر ولسوالی چهارسده ادامه داشته که پس از رسیدن نیروهای کمکی، مهاجمان به عقب رانده شدند.

سید انور اعلا رحمتی سرپرست ولایت غور گفته، درگیریهای شش شبانه روز گذشته در ولسوالی‌های پسابند و چهار سده، از بی‌سابقه ترین جنگ‌ها در غور در سال های اخیر بوده، اما طی آن تلفات سنگینی به مخالفین وارد آمده است. ولسوالی های پسابند و چهار سده از چند روز بدین سو شاهد درگیری‌های سنگین میان نیروهای امنیتی و طالبان بود. به دنبال اوجگیری این درگیری‌ها و به اساس فرمان رییس جمهوری نیروهای کمکی و کماندوهای اردوی ملی به مناطق جنگی غور فرستاده شدند. سرپرست ولایت غور ضمن تشکر از رییس جمهوری به خاطر اعزام این نیروها گفته که نیروهای مردمی نیز در ولسوالی چهارسده وارد جنگ شده اند.

در همین حال، جنرال محی الدین نوری، رییس ارکان اردوی ملی در حوزه غرب کشور به طالبان هشدار داده که اگر سلاح شان را بر زمین نگذارند، نیروهای اردو انها را قریه به قریه تعقیب خواهند کرد.

به اساس گزارش مقامات محلی غور، در جریان چند روز درگیری در چهارسده و پسابند، ۲۵ تن از نیروهای امنیتی نیز کشته و زخمی شده اند.

در همین حال، اعضای شورای ولایتی غور گفته که برای حفظ امنیت و مناطق آزاد شده باید نیروهای امنیتی در این مناطق افزایش یابند. آنان با نگرانی از کمبود نیروهای امنیتی در غور، از دولت خواسته‌اند که در تشکیلات نیروهای امنیتی این ولایت تجدید نظر کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *