یک پارک صنعتی در کابل ایجاد می‌شود

برای کسبه‌کاران در کابل پارک صنعتی ساخته می‌شود. محمد اشرف غنی رییس جمهوری در دیدار با اعضای اتحادیه پیشه‌وران کشور با اعلام این مطلب گفت: قانون مربوط به پیشه‌وری نیز تعدیل خواهد شد. رییس جمهوری همچنین خواهان قانونمند شدن فعالیت پیشه‌وران شده است.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” شماری از کسبه‌کاران و نماینده‌گان اتحادیه‌ی ملی پیشه‌وران عصر دیروز با حضور در ارگ ریاست جمهوری با محمد اشرف غنی رییس جمهوری دیدار کردند. در این دیدار که به مناسبت روز جهانی پیشه‌وران انجام شده، محمد حسن پناهی، رییس اتحادیه ملی پیشه وران کشور از حمایت پانزده درصدی حکومت از تولیدات داخلی ستایش کرد و خواهان تعدیل برخی ماده‌های قانون پیشه‌وران شد. او همچنین از حکومت خواسته که برای بهبود وضعیت زندگی مردم تلاش کند.

اشرف غنی رییس جمهوری هم با تاکید بر تعدیل قانون مربوط به پیشه‌وری خواهان قانونمند شدن فعالیت‌های پیشه‌وران کشور شد. او تاکید کرد که مجوز کار باید برای تمامی کسبه‌کاران توزیع شود تا به گفته او، کشور از اقتصاد غیر رسمی به اقتصاد رسمی گذار کند. رئیس جمهور اشرف غنی همچنین با تاکید بر حفاظت از جنگلات کشور گفت: باید در مورد مالیات ۵۴۰۰ شرکت نجاری در ولایت کنر هم بازنگری صورت گیرد. رئیس جمهور همچنین دستور داده تا برای ایجاد شهرک‌ها و پارک‌های صنعتی برای پیشه وران در مرکز و ولایات کشور، برنامه‌های روی دست گرفته شود.

رییس جمهوری درحالی خواهان تعدیل در قانون پیشه‌وری گردید که پیشتر شماری از کسبه کاران شهر کابل در واکنش به آنچه آنان افزایش مالیات می‌خوانند، دست به تظاهرات زدند. آنان هشدار داده بودند که اگر دولت به کاهش مالیات و بهبود کار آنان توجه نکند، تظاهرات‌های شان را گسترش داده و اعتصاب کاری خواهند کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *