ترافیک دارو و محدودیت های جدید

محدودیت های تازه‌ای بر واردات دارو در کشور وضع شده است. فیروزالدین فیروز، وزیرصحت عامه، گفته که این اقدام بمنظور جلوگیری از واردات دوای بی‌کیفیت صورت گرفته است.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “واردات دوای بی کیفیت وحتی مضر به صحت و سلامتی شهروندان از دیرباز است که به یک نگرانی عمده در کشور تبدیل شده و ظاهرا این نگرانی ها تا کنون پاسخ قاطع و جدی خود را نیافته است

 آقای فیروزالدین فیروز، وزیرصحت عامه هم با اذعان به این موضوع گفته که پایین‌بودن کیفیت خدمات درمانی، یکی از چالش‌های عمده در نظام صحی افغانستان است.

اقای فیروز که دیروز در باره دستاوردهای یکساله وزارت صحت عامه توضیح می داد، اظهار نمود که بر اساس طرح محدودیت‌های تازه، مراکز کنترول کیفیت دارو را در کابل، شهرهای بزرگ و ولایات مرزی ایجاد کرده است. او در عین حال گفت، که چندین مرجع بر واردات دارو در افغانستان نظارت دارند و صلاحیت کامل در اختیار وزارت صحت عامه نیست.

در حالیکه پس از حملات انتحاری بر منطقه شاه شهید کابل، اتحادیه دوافروشان واردات دوا از پاکستان را تحریم کردند اما وزیرصحت عامه می گوید که در شش ماه گذشته، افغانستان ۴۰۰ میلیون دالر دوا از خارج وارد کرده که حدود ۴۵ درصد آن از پاکستان بوده است.

این درحالیستکه براساس گزارش ها داروهای شماری از کارخانه های داروسازی پاکستان که محصولات شان بدلیل مضر بودن به صحت و سلامتی افراد دراین کشور ممنوع می باشد، به افغانستان صادر می گردد

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *