دست به‌دست شدن برخی مناطق در فاریاب میان دولت و مخالفین

گزارش‌ها از ولایت فاریاب در شمال افغانستان می‌رسانند که ساحۀ خواجه ناموسی ولسوالی پشتون‌کوت پس از تصرف توسط نیروهای امنیتی، دوباره به دست طالبان افتیده‌است.

چاشت روز گذشته نیروهای امنیتی به رهبری جنرال عبدالرشید دوستم منطقۀ خواجه ناموسی را در ولسوالی پشتون‌کوت ولایت فاریاب به تصرف گرفته طالبان را از ساحه بیرون راندند.

اما منابع در این ولایت می‌گویند ادارۀ این ولسوالی عصر روز گذشته دوباره به تصرف طالبان در آمده و طالبان پس از برگشت جنرال دوستم دوباره در ساحه حضور یافته‌اند.

هم‌چنان باشنده‌گان محل گفته‌اند نیروهای امنیتی عصر روز گذشته بازار خواجه ناموسی و تپه‌های چارطرف آن را به طالبان واگذار کرده به روستای گدای‌‌قلعه عقب‌نشینی نموده‌اند.

در همین حال مسؤولان امنیتی در فاریاب سقوط دوبارۀ منطقۀ خواجه ناموسی را عقب‌نشینی تاکتیکی عنوان می‌کنند.

فرمان‌دۀ پولیس ولسوالی پشتون‌کوت گفته‌است که نیروهای امنیتی در پنج‌کیلومتری خواجه ناموسی جا به جا شده‌اند اما هیچ اقدامی تا به حال برای پس‌گرفتن آن صورت نگرفته‌است.

پس از افزایش دوبارۀ ناامنی‌ها در ولایت‌های جوزجان و فاریاب، جنرال عبدالرشید دوستم که گفته می‌شود می‌خواسته به هدف تداوی به خارج سفر کند از آن صرف نظر کرده و دوباره به این ولایت‌ها رفت و در حال حاضر جنگ فاریاب را رهبری می‌کند.

این سومین سفر جنرال دوستم در سال جاری به هدف سرکوب شورشیان مخالف مسلح در ولایت‌های جوزجان، فاریاب و سر پل است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *