سفارت امریکا، برای شهروندان امریکایی در کابل زنگ خطر را به صدا در آورد

سفارت ایالات متحده در کابل با نشر پیام فوری از شهروندان کشورش خواسته است که از هتل ستاره در شهر کابل دور باشند.

در پیام  این سفارت آمده است که اطلاعات دریافت شده آنها نشان می دهد که شورشیان در حال برنامه ریزی برای انجام حملاتی بر هتل ستاره در شهرکابل هستند.

سفارت آمریکا نوشته است که در مقابل این خطر بالقوه به شهروندان آمریکایی توصیه می شود که از این هتل دور بمانند و در هنگام بازدید از هتل ها در شهر کابل هوشیار باشند، مخصوصاً در گردهمایی های بزرگ.

در این پیام سفارت آمریکا و وزارت خارجه هم چنان به شهروندان کشورش در پیوند به سفر به افغانستان هشدار داده و نوشته: ” وضعیت امنیتی در افغانستان به شدت بی‌ثبات است و خطر برای تمام شهروندان ایالات متحده در افغانستان در سطح بحرانی است. به شهروندان ایالات متحده که درحال‌حاضر درحال بازدید یا سکونت در افغانستان است توصیه می شود که گزینه‌ی ترک این کشور را در نظر بگیرند. سفارت به شکل جدی از شهروندان ایالات متحده که مایل به اقامت در افغانستان هستند می‌خواهد تا برنامه‌های امنیت شخصی خود را بازبینی کنند، قدم‌هایی مناسب برای افزایش امنیت شخصی خود بردارند، نسبت به اتفاقات اطراف خود هوشیار باشند، رسانه‌های محلی را برای اخبار جدید بررسی کنند، و در بالاترین‌ سطح هوشیاری باقی بمانند.”

این هشدار در حالی منتشر می شود که صبح امروز ۲ کارمند وزارت معارف بر اثر انفجار یک ماین کشته و ۷ تن دیگر در این رویداد زخمی شدند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *