چهاردره از تصرف مخالفین مسلح بیرون شد

مقام‌های نظامی در شمال کشور می‌گویند که نیروهای ارتش طی یک عملیات ویژه و از قبل طراحی‌شده، ولسوالی چهاردره‌ی قندوز را از کنترل طالبان خارج و نیز تلفات سنگین بر طالبان وارد کرده‌اند.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “ولسوالی چهاردره از بزرگترین مرکزهای آموزشی و مخفی‌گاه‌های هراس‌افگنان در قندوز وحتا در شمال‌شرق کشور پنداشته می‌شود و سال گذشته طالبان از همین ولسوالی عملیات شان را برای تصرف شهر قندوز آغاز کردند.
مقام‌های نظامی گفته‌اند که در جریان عملیات ویژه، نیروهای امنیتی توانستند مقدار زیادی از جنگ‌افزار‌های سبک و سنگین دشمن را نیز ضبط نمایند.
به نقل از طلوع نیوز، جنرال امان‌الله مبین، فرمانده لوای اول کماندو در شمال‌شرق گفته است: «در این عملیات پلان‌گذاری بسیار دقیق شده بود و دراین عملیات ما قریه‌های خروطی، ظاهرکمر، حاجی امان‌الله، زدران و تا ساحات قریه‌ی عمرخیل همه تصفیه و تلاشی شدند. عملیات بسیار سریع و دقیق پیش رفت.»
در جریان عملیات پاک‌سازی ولسوالی چهاردره افزون بر کشته و زخمی شدن نزدیک به ۱۰۰ جنگجوی هراس‌افگن، چندین فرمانده مشهور طالبان نیز کشته شده‌اند.
محمد قسیم جنگل‌باغ ، فرمانده پولیس قندوز گفته است: «چندین فرمانده جنگی طالبان از جمله شاه ولی مشهور به زدران و مشرق در این عملیات کشته شدند.»
در ماه سرطان سال گذشته ولسوالی چهاردره به‌دست جنگجویان طالبان سقوط کرده بود.
اکنون که چهاردره پاک‌سازی شده است انتظار می‌رود که این ولسوالی باید نگهداری شود تا مبادا بار دیگر به یکی از پناه‌گاه‌ها ومرکزهای آموزش و پرورش هراس‌افگنی مبدل شود.
ولسوالی اشکمش ولایت تخار از طالبان پاکسازی شد
از سوی هم مقام‌های محلی ولایت تخار می‌گویند که در نتیجه‌ی یک عملیات در ولسوالی اشکمش این ولایت دست کم ۳۲ تن از افراد مسلح گروه طالبان کشته و ۱۸ تن دیگر مجروح شدند.
سنت‌الله تیمور، سخن‌گوی والی تخار گفته است که این عملیات صبح روز پنج‌شنبه راه‌اندازی شد و در پی آن ولسوالی اشکمش از وجود مخالفان مسلح کاملاً پاکسازی گردید.
آقای تیمور گفت زبیرالبغدادی، از فرماندهان مشهور گروه طالبان نیز در میان کشته‌شدگان این عملیات است و جسد برخی از کشته شدگان در میدان نبرد باقی‌مانده است.
سخن‌گوی والی تخار می‌گوید که ۵ نفر از نیروهای امنیتی نیز در این درگیری زخمی شدند.
گروه طالبان تاکنون در مورد این عملیات اظهار نظری نکرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *