وضعیت در شهر کندز هنوز هم عادی نیست

شورای ولایتی و فعالان مدنی کندز وضعِ کنونی شهر کندز را نگران کننده ‌‌خوانده می‌گویند که حکومت مرکزی در خصوص راندن طالبان مسلح و تأمین امنیت این ولایت اراده جدی و قاطع ندارد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “اعضای شورای ولایتی و فعالان مدنی کندز می‌گویند که طالبان مسلح در قریه‌جات نزدیک مرکز این ولایت حضور دارند و هر وقتی که بخواهند شهر را زیر تحرکات مسلحانۀ شان قرار می‌دهند.

آن‎ها می‌گویند، مسئولان محلی این ولایت به‌ هدف ماندن در قدرت وضعِ شهر را به حکومت مرکزی بهتر گزارش می‌دهند.

محمد یوسف ایوبی رئیس شورای ولایتی کندز، هُشدار می‌دهد که اگر وضعِ امنیتی شهر کندز به همین منوال ادامه یابد، سقوط بار سوم شهر به دست طالبان مسلح دور از تصور نخواهد بود.

 

از سوی هم امرالدین ولی عضو شورای ولایتی کندز می‌گوید که هم اکنون بیش‌تر از افراد ثروتمند در حالِ بیرون کردن خانواده های شان از این شهر هستند، به‌خاطر که وضعیت بهبود نیافته است.

 

 

با این همه شماری از فعالان مدنی کندز نیز حکومت مرکزی را مورد انتقاد قرار داده می‌گویند که در اثر عدم توجه ارگ نشینان، شهر کندز برای بار دوم به دست طالبان مسلح سقوط کرد و قربانی آن را مردم این ولایت پرداختند.

 

به باور آنان تا زمانی‌که اطراف این شهر از وجود طالبان مسلح پاکسازی نشود، این شهر از تحرکات مسلحانه طالبان مسلح رهای پیدا نخواهد کرد.

از جانب دیگر مسئولان محلی کندز می‌گویند که عملیات نیروهای دولتی به هدف راندن طالبان مسلح از اطراف شهر ادامه دارد.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *