افغانستان موضوع نشست هالیفکس در کانادا

وزیر دفاع کشور برای اشتراک در کنفرانس بین‌المللی امنیتی راهی کانادا شده‌است. این کنفرانس دیروز آغاز و برای دو روز دیگر ادامه می‌یابد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “وزارت دفاعکشور اع لام کرد که در این کنفرانس روی مبارزه با تروریزم و کمک‌ کشور های که در افغانستان حضور نظامی دارند، بحث می‌شود.

عبدالله حبیبی وزیر دفاع، با شماری از نظامیان افغان برای اشتراک در این کنفرانس سه روزۀ بین‌المللی بنام “هالیفکس” دیروز عازم کانادا شده‌اند.

در این نشست علاوه بر اشتراک وزرای دفاع، نزدیک به سه صد مقام و کارشناس امنیتی از کشورهای مختلف جهان نیز اشتراک دارند.

در صفحه انترنتی “هالیفکس” آمده‌است که امروز شنبه روز دوم کنفرانس، سید طیب جواد مشاور ارشد پالیسی خارجی ریاست اجرائیه افغانستان، بیانیۀ ایراد می‌کند و حسین حقانی سفیر اسبق پاکستان در واشنگتن و آمر بخش آسیای جنوبی و مرکزی در انستیتوت هودسن نیز از جمله سخنرانان امروز این نشست بین‌المللی خواهد بود.

نشست امنیتی “هالیفکس” در سال گذشته میزبان تعدادی زیاد از کارشناسان نظامی و امنیتی بود، اما امسال این نشست در حالی برگزار می‌شود که افغانستان به افزایش حملات مخالفین مسلح حکومت از جمله جنگجویان گروه تندرو دولت اسلامی یا داعش روبرو است.

مقامات افغان در ارتباط به افزایش حملات و خشونت‌ها در افغانستان، پاکستان را متهم می‌کنند، چیزیکه مقامات در پاکستان همیشه آن را رد کرده‌اند.

در صفحه انترنتی کنفرانس امنیتی بین‌المللی “هالیفکس” بدون ذکر نام کسی گفته شده که کارشناسان امور نظامی پاکستان نیز در این نشست اشتراک می‌کنند.

در نشست “هالیفکس” یکی از مسایل مورد بحث امنیت و دهشت افگنی در پاکستان نیز می‌باشد.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *