باودن: برای رسیدگی به نیازمندی افغان‌های فقیر، نیم‌میلیارد دالر ضرورت است

یک مقام ارشد سازمان ملل متحد می‎گوید، گروه‎های بین المللی امداد رسان امسال برای رسیده‎گی به وضعیت افراد نیازمند به کمک در افغانستان به بیش از نیم میلیارد دالر نیاز دارند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “این سازمان تخمین می‎کند، که دست کم نه میلیون و سه صد هزار افغان در سال روان میلادی به کمک‎های انسان دوستانه نیاز خواهند داشت.

مارک باودن، هماهنگ کننده کمک‎های انسان دوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان باور دارد که به طور اوسط روزانه پانزده هزار تن در نتیجه جنگ درین کشور بیجا می‎شوند.

آقای باودن می‎گوید، مقام‎ها انتظار دارند که در سال روان میلادی صدها هزار مهاجر از پاکستان و ایران به افغانستان باز گردند.

او به خبرگزاری رویترز گفته است:

“اکثریت بازگشت کنندگان بسیار فقیر هستند و چیزهای زیادی را از دست داده‎اند.”

به گفته باودن، شمار روز افزون افراد در افغانستان با مشکل بیجایی طولانی مواجه هستند و این، مشکلات زیادی را برای حکومت ایجاد کرده‎است.

مارک باودن، هماهنگ کننده کمک‎های انسان دوستانه سازمان ملل متحد به خبرگزاری رویترز گفته‎است، که گروه‎های بین المللی امداد رسان در سال روان میلادی برای کمک با میلیون‎ها افغان که با خشونت فزاینده و اقتصاد مبهم دست و گریبان اند به بیش از نیم میلیارد دالر نیاز دارند.

بر اساس تخمین سازمان ملل متحد، حدود یک سوم جمعیت افغانستان یعنی دست کم نه میلیون و سه صد هزار افغان امسال به کمک‎های انسان دوستانه نیاز خواهند داشت.

این رقم سیزده درصد افزایش را نسبت به سال گذشته نشان می‎دهد.

بر اساس معلومات صفحه انترنیت کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور مهاجرین، حدود دو اعشاریه شش میلیون مهاجر افغان در بیش از هفتاد کشور جهان زندگی می‎کنند که حدود نود و پنج درصد آن‎ها در ایران و پاکستان به سر می‎برند.

در ادامه گفته شده‎است که از سال ۲۰۰۲ به این سو بیش از پنج اعشاریه هشت میلیون افغان به افغانستان بازگشته‎اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *