تماس ویدیوی رئیس‌جمهور با والیان و قومندانان زون های ناآرام کشور

رییس جمهور، وضعیت امنیتی ولایت های قندوز، هلمند، قندهار و فراه را به بررسی گرفته و تاکید کرده است که تلاش های مسوولان در این ۴ ولایت در از بین بردن لانه های دشمن کافی نبوده است.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “، محمداشرف غنی رییس جمهور، در مرکز ملی توحید از طریق ویدیو کنفرانس با والیان قندوز، هلمند، قندهار و فراه و همچنان مسوولان قول‌اردوهای ۲۰۵، ۲۰۷،۲۰۱۵ و فرقۀ ۲۰ صحبت کرد.
مسوولان نظامی و ملکی این ولایات در خصوص تهدیدات امنیتی، اقدامات انجام‌شده، پلان‌های آینده در ساحات مربوطه شان، سرکوب دشمن، ایجاد هماهنگی بیشتر میان بخش‌های امنیتی و ملکی، حمایت مردم از نیروهای امنیتی و دفاعی و انسجام امور به رییس‌جمهور گزارش دادند.
این مسوولان از آمادگی‌های کامل برای دفاع از تمامیت ارضی کشور و مقابله با دشمنان مردم افغانستان در سال آینده اطمینان دادند.
مسوولان ولایات هلمند و قندوز گفتند که تهدیدات دشمن در این ولایات رفع گردیده و رهبران طالبان در جریان عملیات نظامی صدمات جدی را متقبل شده‌اند و اکنون ساحات امنیتی وسیع‌تر شده‌است.
آنها پیشنهادات مشخص را به‌خاطر ترمیم پُل و پُلچک‌ها و تقویت واحدهای اداری محلی به رییس‌جمهور ارایه کردند.
رییس‌جمهور کشور پس از شنیدن گزارش مسوولان این ولایات و قول‌اردوها از فعالیت‌های انجام‌شده آنان تشکری کرده گفت، این فعالیت‌ها بسنده نبوده و باید تلاش بیشتر برای از بین‌بردن لانه‌های دشمن و تأمین امنیت و آرامش مردم صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه اکنون تعریف واضح از دوست و دشمن وجود دارد، به همه مسوولان هدایت داد تا اجازه فعالیت مخربانه را به دشمن ندهند و کسانیکه علیه مردم سلاح برداشته‌اند سرکوب شوند و همچنان افرادی که در عرصۀ مواد مخدر فعالیت گسترده دارند، مانند طالبان باید از بین برده شوند.
رییس‌جمهور افزود که سه واحد اداری در ولایت قندوز به‌زودی فعال می‌شود و برای میدان هوایی این ولایت نیز امکانات و منابع مالی سنجش خواهد شد.
در این ویدیو کنفرانس برعلاوه رییس‌جمهور کشور، مسوولان ارشد نهادهای امنیتی و دفاعی نیز حضور داشتند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *