امریکا – ادامه ناآرامی‌های گسترده در اکثر شهرهای بزرگ

بدترین ناآرامی های بی پیشینه امریکا همچنان ادامه دارد. شهرهای بزرگ این کشور شاهد تظاهرات ها و بحران شورش علیه نژاد پرستی است. اعتراضاتی که دولت را زمینگیر کرده و دونالد ترامپ هشدار داد، اگر امنیت به ایالات ها بازنگردد؛ ارتش را علیه تظاهرات کنندگان بسیج خواهد کرد. شب گذشته نیز معترضان در مقابل کاخ سفید سرکوب شدند. اقدامیکه با واکنش تند در داخل این کشور مواجه شده.

و این هم رژه پیروزمندانه رئیس جمهوری امریکا از محل. جایی که چند دقیقه پیش نیروهای امنیتی؛ معترضان را با شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی از آنجا خارج کرد.

این اقدام رئیس جمهوری امریکا به شدت محکوم شد و برخی آنرا عطش بی پایان ترامپ برای خشونت توصیف کرده اند.

این اقدامات نمایشی ترامپ اما بخشی از رویدادهای بی سابقه در امریکاست. اکثر شهروها و ایالت های این کشور درگیر ناآرامی های گسترده اند. مردمی که در جاده ها آمده اند فریاد عدالت خواهی سر دهند و علیه نژاد پرستی بی ایستند.

اقدامات دولت هم مانع معترضان نشده. به همین دلیل رئیس جمهور این کشور هشدار داد در صورتی که برخی ایالت‌ها نتوانند امنیت و ثبات را به جاده ها بازگردانند ارتش را وارد عمل خواهد کرد.

“اگر هر شهری از به کارگیری اقدامات لازم برای دفاع از جان و مال ساکنان خود امتناع ورزد، من نیروی نظامی امریکا را اعزام خواهم کرد و به سرعت مشکل آنجا را برطرف می‌ سازم. همچنین برای محافظت از سرمایه بزرگ ما، واشنگتن دی سی، اقدامات سریع و قاطعی را انجام می‌دهم.”

دونالد ترامپ اعتراضات این کشور را تروریسم داخلی نامید. او همچنان از مقام های ایالتی این کشور به شدت انتقاد کرد.

اعتراض‌ها به خشونت پولیس علیه رنگین پوستان و افزایش نژاد پرستی پس از انتشار تصاویری از لحظات مرگ جورج فلوید، ‌مرد سیاهپوست ۴۶ ساله هنگام بازداشت از سوی پولیس در مینیاپولیس آغاز شد. در تصاویر منتشر شده از لحظات مرگ او، یک مامور در حالی که زانوی خود را بر روی گردن جورج فلوید می فشارد، مشاهده می ‌شود. پژشک قانونی این کشور حالا این عمل را قتل تشخیص داده. خانواده این مرد رنگین پوست هم گفته تمام ماموران امنیتی در این قتل نقش داشته اند و باید محاکمه شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *