شناسایی بیش از ۲۲ هزار بیمار مبتلا به کرونا در افغانستان

وزارت صحت‌عامه می‌گوید، در شبانه روز گذشته ۲۱ بیمار مبتلا به کرونا جان باخته و آمار رسمی جان‌باختگان این بیماری به ۴۰۵ نفر افزایش یافته است.

احمد‌جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامه در یک نشست خبری امروز(۲۱ جوزا) در کابل گفت که در شبانه روز گذشته ۱۱۲۸ نمونه مشکوک مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج ۶۸۴ واقعه آن مثبت بوده است.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کرونا در افغانستان به ۲۲ هزار و ۱۴۳ نفر رسید. اما وزارت صحت عامه می‌گوید آمار واقعی مبتلایان و جان‌باختگان به مراتب بیشتر از این است.

۳۹۳ مورد در شبانه روز گذشته در کابل، ۹۶ مورد در هرات، ۹۵ واقعه در ننگرهار و باقی واقعات در چندین ولایت دیگر به ثبت رسیده است.

کابل در حال حاضر با ۸۸۲۹ مورد در صدر ولایت‌های آلوده به کرونا و هرات با شناسایی ۴۱۰۴ مورد، بلخ با ۱۳۸۲ واقعه و ننگرهار با ۱۱۵۲ مورد مثبت به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

در همین حال حدود ۳ هزار بیمار هم بهبود یافته‌اند.

سرپرست وزارت صحت عامه در ادامه گفت که ویروس کرونا برای مدت طولانی تا نهایی شدن تولید واکسین آن در جامعه باقی خواهد ماند و باید برای زندگی با آن آمادگی گرفت. او بار دیگر بر رعایت محدودیت‌ها و توصیه‌های صحی از سوی شهروندان تاکید کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *